"המירוץ ל-MVP נגמר", הכריז הלילה (בין שלישי לרביעי) מאמן פילדלפיה (27:52) דוק ריברס, אחרי שראה את ג'ואל אמביד קולע 52 נקודות, יותר מכל חבריו לקבוצה יחד, וסוחב את הסיקסרס לניצחון על בוסטון (25:54) 101:103. "לא הצלחנו לקלוע בכלל", המשיך ריברס. "הוא קלע חצי מהנקודות שלנו. במשחק NBA. אני משוחד, אבל מבחינתי המירוץ נגמר". במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, התייחס אמביד לטענה של מאמנו: "כנראה שהוא צודק, אבל יש לנו מטרות גדולות יותר".
הסנטר סיפק את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה עם 20 מ-25 מהשדה (80 אחוז) ו-12 מ-13 מהעונשין, לצד 13 ריבאונדים ושישה אסיסטים. הוא הפך לשחקן השני בבתולדות הליגה אחרי ווילט צ'מברליין שרושם משחק עם לפחות 50 נקודות, 80% מהשדה, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. בנוסף, הפך אמביד לסנטר השלישי אי פעם עם שלושה משחקים עם לפחות 50 נקודות בעונה אחת אחרי ווילט וקארים עבדול ג'באר.
2 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
ה-MVP הבא? אמביד
(צילום: AFP)
מי שעוד התלהב מההופעה הוא ג'ימי באטלר, פעם חברו לקבוצה של אמביד בפילדלפיה וכיום כוכב מיאמי, שהצהיר: "ג'ואל הוא ה-MVP, הוא גם היה צריך לזכות בתואר גם בשנה שעברה". ואכן, שלושה משחקים לסיום העונה הסדירה, מסתמן כי הקמרוני קרוב מתמיד לשים את ידו על התואר האישי בפעם הראשונה בקריירה, כשהוא מוביל בסוכנויות ההימורים על פניי ניקולה יוקיץ' ואניס אנדטוקומבו.
אמביד סיים במקום השני בתחרות ה-MVP בשתי העונות הקודמות, בהן זכה יוקיץ'. הסרבי (ממוצע עונתי של 24.9 נקודות, 11.9 ריבאונדים ו-9.9 אסיסטים) ויאניס (ממוצע עונתי של 31.1 נקודות, 11.8 ריבאונדים ו-5.6 אסיסטים) - שגם הוא זכה כבר פעמיים בתואר - רושמים עונה אדירה, אבל העונה של אמביד היא ללא ספק הטובה ביותר בקריירה שלו. כוכב פילי מוביל את קלעי הליגה עם ממוצע של 33 נקודות למשחק, לצד 10.2 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים.

ווס אנסלד ג'וניור נשאר בוושינגטון

למרות שוושינגטון שוב לא הצליחה לעלות לפליי-אין, הג'נרגל מנג'ר טומי שפרד הודיע הבוקר כי המאמן ווס אנסלד ג'וניור ימשיך לעונה שלישית בקבוצתו של דני אבדיה. "הוא המאמן שלנו להמשך", הצהיר שפרד. אנסלד ג'וניור, 47, שיסיים את חוזהו בתום 2024/25, מחזיק במאזן 92:69 (42.9% הצלחה) בשתי עונותיו במועדון.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה ואנסלד ג'וניור
(צילום: AP)
עם שלושה משחקים בלבד עד לסיום העונה הסדירה (אטלנטה, מיאמי, יוסטון), נמצאת וושינגטון במקום ה-12 במזרח ומחזיקה במאזן 45:34, השישי הכי גרוע בליגה ביחד עם אינדיאנה ואורלנדו.