התקוות של לוס אנג'לס לייקרס לצאת לדרך חדשה מול ממפיס גריזליס נגוזו הלילה (בין שישי לשבת) עם הפסד 127:113 – הרביעי ברציפות והתשיעי ב-11 המשחקים האחרונים. אם מישהו חשב שהזכייה בגביע אמצע העונה לפני פחות מחודש מבשרת על שינוי בעיר המלאכים, אז המאזן השלילי (19:17) שמדרג את הקבוצה במקום ה-11 במערב, עושה סדר באשליות.
"אנחנו פשוט גרועים", אמר לברון ג'יימס בסיום ההפסד, במהלכו קלע 32 נקודות אבל גם היה חתום על שלושה איבודי כדור ברבע רביעי איום של קבוצתו (33:19). כשנשאל האם הוא וחבריו יכולים לשחזר את היכולת מטורניר אמצע העונה, השיב: "אלה היו רק שני משחקים, דגימה קטנה בעונה שלמה. שיחקנו, ניצחנו, אבל די נמאס שאחרי כל משחק חוזרים לאותו גביע".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס נגד ממפיס
לברון ג'יימס נגד ממפיס
"נמאס שחוזרים לטורניר אמצע הליגה". ג'יימס נגד ממפיס
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports)
2 צפייה בגלריה
אנתוני ג'יימס חסר אונים
אנתוני ג'יימס חסר אונים
"כל אחד צריך להסתכל על עצמו". דייויס חסר אונים
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"צריך כבר להסתכל קדימה", הוסיף מאמן לוס אנג'לס, דרווין האם, שטוען כי בניגוד לשמועות אין שינוי במעמדו וכי הוא זוכה לגיבוי מההנהלה. "נמאס לי שאנשים ממשיכים להתעסק במה שקרה בטורניר אמצע העונה. אנחנו במרתון ואנחנו חייבים להמשיך להילחם. אנחנו לא יכולים להפסיד את המאבק הזה. הוכחנו שאנחנו יכולים להציג כדורסל ברמה גבוהה ועכשיו אנחנו רק צריכים לחזור לזה".
מנגד, ממפיס (מקום 13, 23:12) הצליחה להכניע את הלייקרס עם ארבעה שחקנים שקלעו 20 נקודות או יותר, בראשם ג'ארן ג'קסון ג'וניור שקלע 31. הגריזליס גם צלפו 23 מ-45 מחוץ לקשת (51.1%) - וקבעו שיא עונתי.
"יש לנו עדיין הרבה כדורסל", אמר אנתוני דייויס (31 נקודות) להגתנו ולהגנת חבריו. "אבל אנחנו בכיוון הלא נכון כרגע. אנחנו חייבים לשמור על אחדות, אין לנו זמן לבכות על מה שקרה ואסור לנו לקחת שום דבר ברמה האישית. כל אחד צריך להסתכל על עצמו בחדר ההלבשה ולשאול מה הוא יכול לעשות על מנת לעזור לקבוצה. אני חושב שזאת הנוסחה לחזור ולנצח".
במשחק הבא (בלילה בין ראשון לשני) מצפה ללייקרס הדרבי נגד הקליפרס, שנמצאים במגמה הפוכה עם חמישה ניצחונות רצופים שמדרגים אותם במקום החמישי במערב עם מאזן 12:22.