לצד כל השערוריות והאמירות הדוחות והשנויות במחלוקת, קיירי ארווינג מוכיח שוב ושוב שכשהוא מתרכז בכדורסל, הוא אחד השחקנים הגדולים בדור הנוכחי. הגארד של דאלאס קבר הלילה (בין ראשון לשני) סל ניצחון מטורף בניצחון קבוצתו 105:107 על דנבר, ובארה"ב לא מפסיקים להלל.
האלופה כבר חזרה ממינוס 13 במהלך הרבע הרביעי, ואף עלתה ל-102:105 26 שניות לסיום משלשה של ג'מאל מארי. לוקה דונצ'יץ' קבר מיד שלשה מטורפת משלו, וארבע שניות לסיום מארי החטיא. המאבריקס לקחו פסק זמן, ממנו חזרו עם מסירה של מקסי קלבר לקיירי. הגארד לקח שני צעדים שמאלה וביד שמאל - החלשה שלו - לקח זריקה משוגעת מעל ניקולה יוקיץ' - וקלע אותה על הבאזר.
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
כשהוא מתעסק בכדורסל, הוא אחד הגדולים. קיירי ארווינג
(Ron Jenkins / AFP)
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
".בחיים לא ראיתי דבר כזה". לוקה דונצ'יץ' עם קיירי
(Kevin Jairaj/Reuters)
"אלוהים אדירים, זה פשוט מדהים", קרא השדר. "סל בלתי נשכח של קיירי ארווינג". והוא לא היה היחיד. פטריק מהומס, שהוביל לפני קצת יותר מחודש את קנזס סיטי לזכייה בסופרבול, נכח גם הוא במשחק. בסיום ניגש מהומס לקיירי, חיבק אותו והחמיא לו. גם הגארד של מילווקי באקס, דמיאן לילארד, התלהב וצייץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "קיירי הוא השחקן הכי מוכשר אי-פעם".
לוקה דונצ'יץ', שאחראי על לא מעט סלי ניצחון בדאלאס, נראה תופס את הראש בהתרגשות אחרי שהכדור נכנס. אחרי שכל השחקנים קפצו על קיירי, הכוכב קם והתחבק ארוכות עם הסלובני. 37 נקודות ו-10 ריבאונדים היו לדונצ'יץ', בעוד קיירי סיים עם 24, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. מלבדם, רק עוד שחקן אחד קלע בספרות כפולות אצל המאבריקס (דרק לייבלי - 14 נקודות).
"בלתי ייאמן", אמר דונצ'יץ' בסיום. "אני לא חושב שאנשים מבינים עד כמה הזריקה הזו קשה, ועוד עם היד החלשה שלו. בחיים לא ראיתי דבר כזה - זה היה מיוחד".
קיירי, שהתאסלם לפני שלוש שנים, צם ביום המשחק בעקבות הרמדאן. הוא התייחס לכך בסיום: "זו תקופה מיוחדת. המטרה היא להישאר ממושמע ולא לחשוב על הקשיים יותר מדי. אני בטוח שיש אלוהים אוניברסלי ששומר עליי". על הזריקה ביד שמאל אמר: "לפעמים אני מתאמן שעות רק על קליעות ביד שמאל. בתור גארד נמוך, אתה חייב למצוא מגוון דרכים כדי לקלוע. זה משהו שאני עובד עליו מאז שאני ילד".
דרק לייבלי התפייט גם הוא בהקשר של קיירי ואלוהים, והשתמש בציטוט המופיע על המטבעות והשטרות של הדולר - אנו שמים מבטחנו באלוהים: "אנו שמים מבטחנו בקיירי. בכל פעם שהוא עם הכדור, אתה פשוט מחכה לראות מה יקרה".