וושינגטון, וזה לא סוד, היא אחת הקבוצות הגרועות ב-NBA. הלילה (בין שבת לראשון) מול ניו יורק, למשל, היא איבדה 20 כדורים (שיא שלילי), לא הוליכה לשנייה וספגה את הפסדה ה-29 מ-35 משחקים העונה - 121:105 בקפיטל וואן ארנה. ועדיין, אם יש משהו שאוהדי הוויזארדס יכולים לתנחם בו, לפחות בתקופה האחרונה, הוא היכולת הנהדרת של דני אבדיה.
הפורוורד הישראלי קלע מול הניקס שיא עונתי של 23 נקודות (שתיים פחות משיא הקריירה) ועשה זאת באחוזים טובים (9 מ-13 מהשדה, 2 מ-4 לשלוש ו-3 מ-5 מהקו). הוא הוסיף 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-2 חטיפות ב-33 דקות על הפרקט - יותר מכל שחקן אחר בוושינגטון.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
שיא עונתי שלא הספיק מול הניקס. אבדיה
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
יש לציין כי במהלך ואחרי המשחק זכה אבדיה ללא מעט פרגונים, בעיקר ברשתות החברתיות. אחד הגולשים אף צייץ ב-X (לשעבר טוויטר): "אני שוב מבקש מקבוצה שרוצה לזכות באליפות - בבקשה לבצע טרייד עבור דני כדי שיוכל להגשים את ייעודו". אחד אחר הודה: "זה היה פשוט משחק העונה שלו".
בששת המשחקים האחרונים של וושינגטון, אבדיה מעמיד ממוצעים של 15.5 נקודות (סיים רק משחק אחד עם מספר נקודות חד-ספרתי) ב-57 אחוז לשתיים ו-45 לשלוש, 8 ריבאונדים (שלושה משחקים עם כמות חד-ספרתית), 3.8 אסיסטים ו-1.5 חטיפות.
3 צפייה בגלריה
רנדל
רנדל
אבדיה לא התרשם. רנדל
(צילום: AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
אז איך הכל התחיל? אם תשאלו את כוכב העבר של הקבוצה וכיום פרשן הבית של וושינגטון, דרו גודן, זה משיחת ניעור שערך לפורוורד הצעיר. "לי ולדני הייתה שיחה לאחרונה", סיפר במהלך המשחק. "אמרתי לו בצורה הכי ישירה - 'אתה לא לוקח ריבאונדים אם תחזור לקחת ריבאונדים, תחזור להיות במיטבך - הבטחה שלי'. הוא אמר לי 'אתה צודק'".
"מבחינתו של אבדיה, להוריד ריבאונדים פותח את כל השאר", הוסיף כוכב ה-NBA לשעבר. "ראינו את זה כבר בעונת הרוקי שלו - כשהוא לקח ריבאונדים בהגנה וסקוט ברוקס איפשר לו להוביל את הכדור בהתקפות מעבר, הוא היה פנומנלי. אסור לו לקחת צעד אחורה בפרמטר הזה. אני חושב שהעונה הוא מתחיל להרגיש יותר בנוח עם התפקיד שלו בקבוצה. המסר שלי אליו - אל תרגיש יותר מדי בנוח".

"אני עוד יכול להשתפר"

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, נשאל אבדיה על השיפור ביכולת שלו, ובעיקר בנושא החדירה לסל: "זה חלק מהמשחק שלי. הבנתי עם הזמן שאני 2.05 מ', לכן עובד בחדר כושר ומשתמש בזה. מייצר את המגע הראשוני ולחלק מהשומרים קשה לעצור את זה".
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
וושינגטון בבעיה. אבדיה
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
לאחר מכן דיבר הישראלי על יכולת המסירה ששודרגה: "זה אלמנט שהוספתי למשחק שלי ואני מרגיש עם זה יותר בנוח. אני מנסה למצוא את השחקנים החופשיים לזריקה נוחה, לעזור לחברים שלי להיכנס למשחק וליצור מהלכים קלים".
לגבי הנקודות שבהן הוא רוצה לקפוץ עוד מדרגה, ענה אבדיה: "אני חושב שאני יכול להשתפר בפיק-אנד-רול, להיות יותר אגרסיבי ולשפר את אחוזי הקליעה שלי. מרגיש גם שאני צריך לגוון לפעמים את המסירות שלי, אבל אני מעדיף לעשות את זה מאשר לקלוע".
ניו יורק (מאזן 15:21) לא רק שטיילה לניצחון, אלא גם השיגה ניצחון רביעי אצוף ונהנתה מערב של 39 מצד כוכבה ג'וליוס רנדל. "עבורי הוא לא היה כל כך קשה לשמירה", טען אבדיה בסיום - ועורר את זעמם (וגיחוכם) של לא מעט צייצנים ברשת. "הוא אגרסיבי, בוחר טוב את המקומות שלו, הולך לקו ומקבל עבירות. זה בערך הכל".