כוכב גולדן סטייט סטף קרי מאמין שהוא נמצא בראש הפרמידה כשזה נוגע לזהות הפוינט גארד הטוב בהיסטוריה.
"כן", ענה קרי כשגילברט ארינס שאל אותו בריאיון האם הוא השחקן הטוב ביותר אי פעם בעמדתו. "רק אני ומג'יק ג'ונסון נמצאים בדיון הזה. הרזומה של מג'יק מטורף, העובדה שאני נמצא בדיון הזה לצידו זה דבר שמעולם לא דמיינתי שיקרה. קשה לדרג, אבל כיף לדבר על זה. זו הסיבה שאנשים צופים בכדורסל, אני אוהב את זה. אם אצטרך לבחור מישהו לקבוצה שלי אבחר בעצמי".
2 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
"מי שנמצאים בדיון הזה הם רק אני ומג'יק ג'ונסון". קרי
(צילום: EZRA SHAW / GETTY IMAGES)
דעתו של קרי כנראה לא מייצגת את הקונצנזוס. ג'ונסון, אגדת לוס אנג'לס לייקרס, פרש אחרי חמש אליפויות NBA, שלושה תארי MVP ו-12 הופעות אולסטאר. הודות לגובה של 2.06 מטר, הוא גם היה פוינט גארד מיוחד במינו. בנוסף לממוצע של 19.5 נקודות ו-11.2 אסיסטים, הוא קלט 7.2 ריבאונדים למשחק.
ג'ונסון תפס את עמדת הסנטר כאשר קארים עבדול-ג'באר נפצע ונעדר מסדרת הגמר ב-1980 נגד פילדלפיה סיקסרס, בסיומה הוכתרו הלייקרס לאלופים. בדירוג 75 שחקני ה-NBA הכי טובים אי פעם של ESPN לכבוד יום הולדת 75 לליגה, דורג ג'ונסון במקום הרביעי. ברשימה מקבילה של "ה'אתלטיק" הוא נבחר במקום החמישי.
2 צפייה בגלריה
מג'יק ג'ונסון
מג'יק ג'ונסון
הוא היה פוינט גארד מיוחד במינו. ג'ונסון
(צילום: AP)
עם זאת, אין ספק שלקרי מגיע להיות בשיחה. הגארד בן ה-35 הוביל את גולדן סטייט לארבע אליפויות, נבחר פעמיים ל-MVP והופיע תשע פעמים באולסטאר. עד כה הוא העמיד בקריירה ממוצעים של 22.5 נקודות (40.5 אחוז מהשלוש), 5.8 אסיסטים ו-5.6 ריבאונדים.
קרי ניפץ את שיאו של ריי אלן בכמות שלשות אי פעם בליגה אי שם ב-2021, כשמאז הוא רק מגדיל ומגדיל את הפער שלו מהמקום השני. ההשפעה שלו תימשך גם הרבה אחרי פרישתו. הדגש המוגבר על קליעה משלוש שנפוץ בליגה בשנים האחרונות אמנם כנראה היה קיים גם בלעדיו, אבל הוא ללא ספק האיץ את המגמה ושינה את התפיסה הכללית שריבוי צליפות משלוש היא אינה נוסחה מנצחת.