"אם להיות כנה, זאת הייתה פשוט סערה מושלמת. אפשר לומר ששום דבר לא עבד לנו". במילים האלה סיכם מאמן פורטלנד, צ'ונסי בילאפס, את התבוסה שהוא וקבוצתו ספגו הלילה (בין חמישי לשישי) מול אוקלהומה סיטי הנהדרת - 139:77. כן, הפסד ב-62 הפרש (!), שבאמת קשה למצוא מילים שיתארו אותו.
שיי גילג'ס אלכסנדר חגג עם 32 נקודות, ג'וש גידי הוסיף טריפל-דאבל תשיעי בקריירה שכלל שורה סטטיסטית של 13 נקודות, 10 ריבאונדים ו-12 אסיסטים, והרוקי הנפלא צ'אט הולמגרן צלף 19. הת'אנדר נצמדו למינסוטה בפסגת המערב עם מאזן של 11:26, לעומת הבלייזרס (מקום 14 במערב, 27:10) שממשיכים לצבור שיאים שליליים.
2 צפייה בגלריה
שיי גילג'ס חוצה את הגנת פורטלנד
שיי גילג'ס חוצה את הגנת פורטלנד
גילג'ס חוצה את הגנת פורטלנד בדרך לערב עם 32 נקודות
(צילום: AP Photo/Kyle Phillips)
אז עד כמה הקונצרט שרשמה אוקלהומה סיטי מיוחד ברמה ההיסטורית? מדובר בניצחון עם ההפרש החמישי בגודלו אי פעם בהיסטוריה של הליגה. 11 נקודות פחות משיא כל הזמנים - 73 הפרש - שהושג לפני שלוש שנים כשממפיס פירקה את...כן, לא אחרת מאשר אוקלהומה סיטי.
כמובן שהניצחון הלילה מהווה גם שיא מועדון עבור הת'אנדר, שהניצחון הגדול ביותר שלהם עמד על 45 נקודות, והוא נרשם פעמיים במהלך עונת 2012/13: 74:119 על ניו אורלינס ו-69:114 על שארלוט. עבור הבלייזרס זאת הייתה התבוסה השנייה בגדולה בהיסטוריה, אחרי ההפסד לאינדיאנה בפברואר 1998, אז זה נגמר ב-65 הפרש - 124:59, שהוא, אגב, ההפסד השלישי בגודלו אי פעם בליגה הטובה בעולם.
2 צפייה בגלריה
שארפ
שארפ
שארפ מפורטלנד לא רוצה להביט על לוח התוצאות
(צילום: Alonzo Adams-USA TODAY Sports)
"אני חושב שהלילה הסרנו כמה וכמה מכשולים", סיכם את הלילה ההיסטורי בשביעות רצון לא מוסתרת, מאמן הת'אנדר מייק דאגנולט. "זה התחיל בחלק הראשון של המשחק, הוכחנו עד כמה אנחנו מגיעים מוכנים להתמודדות והאנרגיה שהצלחנו לייצר במהלכה, כמובן, עם לוח זמנים קשוח. מבחינתנו זה צעד קדימה. זהו ניצחון הרוח על חומר. המכשול השני היה ביכולת שלנו לשחק עם יתרון. אני חושב שעשינו את זה די טוב בשני החלקים של המגרש".
גילג'ס אלכנסדר וגידי נכללו בסגל של אוקלהומה סיטי (אך לא שיחקו) בהפסד ההיסטורי ההוא לממפיס ב-2021, וכעת שמחו לעשות סוג של תיקון. "אחרי אותו משחק, זכרנו את ההשפלה והבטחנו לעצמנו שלעולם לא נרגיש ככה שוב", אמר גילג'ס אלכסנדר. "אני חושב שזה נתן לנו קצת מוטיבציה למשחק הזה".
בילאפס המאוכזב סיכם: "הגענו למשחק עם אדי הדלק האחרונים שלנו. מעבר לזה, אין לנו הרבה דברים טובים להגיד על עצמנו. במהלך המחצית הראשונה עוד הצלחנו להראות כמה מהלכים טובים אבל העובדה שלאורך כל המשחק לא ממש הצלחנו לעשות משהו, די רוקנה מתוכן את הכל".