טייריס רייס ייזכר תמיד בישראל כאחד מגיבורי הזכייה של מכבי ת"א ביורוליג ב-2014. רייס פרש לפני שלוש שנים - ובגיל 33 בלבד - מכדורסל מקצועני והיום (חמישי) די במפתיע החליט לבקר דווקא את ליגת ה-NBA.
"זו סתם חבורה של שחקנים מוכשרים בטירוף שמראים שהם מוכשרים", כתב רייס בפוסט שהעלה בחשבון הטוויטר שלו. "אני יודע שככה זה היום אבל זה לא תמיד היה ככה. ליגת ה-NBA הפכה למופע בידור כמו ההיאבקות. אני בטוח שהשחקנים בליגה הזו מקבלים הוראה לא למסור בהתקפות מתפרצות".
1 צפייה בגלריה
"ה-NBA הפכה לקשה לצפייה". רייס
"ה-NBA הפכה לקשה לצפייה". רייס
"ה-NBA הפכה לקשה לצפייה". רייס
(צילום: עוז מועלם)
אחד הציוצים של רייס נגד ה-NBA
רייס הוסיף: "ה-NBA הפכה לקשה לצפייה ובכל זאת אני יושב כאן ומנסה. יש שם זריקות פרועות, שחקנים מתלוננים בכל התקפה ואין פיזיות במשחק".
רייס, למי שבאמת שכח, שיחק במכללת בוסטון ולבש את המדים של פניוניוס היוונית, ארטלנד דראגונס, ריטאס וילנה ובאיירן מינכן לפני שהגיע למכבי ת"א בקיץ 2013. הוא הוביל את הקבוצה למהפך אדיר בניצחון על ארמאני מילאנו, שהעלה את הצהובים לפיינל-פור.
בניצחון 67:68 על צסק"א מוסקבה בחצי הגמר במילאנו קלע רייס את סל הניצחון כאשר נותרו 5 שניות לסיום. בגמר הוא הצטיין בניצחון 86:98 על ריאל מדריד כאשר קלע 26 נקודות ונבחר ל-MVP. בנוסף הוא זכה עם מכבי ת"א באותה עונה באליפות ליגת העל.