המחזור הרביעי בבית 4 של היורובאסקט, הלא הוא הבית ה"ישראלי", מתקיים היום (שלישי). במשחק הראשון פולין ניצחה 69:75 את הולנד והבטיחה עלייה לשמינית הגמר. פינלנד גם עשתה צעד משמעותי לקראת עלייה כשניצחה 88:98 את צ'כיה.
משמעות התוצאות של הערב היא שישראל לא השיגה את העלייה לשלב הבא ותצטרך לנצח את סרביה היום או את צ'כיה בחמישי כדי לעלות לשמינית הגמר.
2 צפייה בגלריה
מתאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין
מתאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין
מתאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין
(צילום: AP)
הולנד - פולין 75:69
הפולנים, שחגגו ניצחון מרשים מול ישראל ביום שני, לא הרשימו במיוחד מול הנבחרת החלשה בבית ופיגרו כבר ב-13 הפרש. למרות זאת, רבע אחרון מצוין של 12:24 סידר לפולין ניצחון שלישי בקמפיין ואת הכרטיס לשמינית הגמר. מיקל סוקולובסקי הוביל את הפולנים עם 24 נקודות, אלכסנדר באלצ'רובסקי תרם 16 ו-7 ריבאונדים ויקוב גרבאץ' קלע 10. איי ג'יי סלוטר, שהיה נהדר מול ישראל, סיים עם 6 נקודות בלבד ו-4 אסיסטים, מתאוש פוניטקה הורחק 5:29 דקות לסיום המשחק עם עבירה טכנית אחרי שביצע בלתי ספורטיבית במהלך הרבע השני. את הולנד הוביל חרלון קלוף עם 26 נקודות.
מבחינת ישראל המשמעות היא כפולה: מצד אחד זה אומר שאם צ'כיה תנצח את פינלנד, אז הנבחרת בכחול-לבן תעלה בלי קשר לתוצאה מול סרביה. מצד שני, אם ישראל תפסיד לסרביה, היא תאבד סיכוי לסיים בין שני המקומות הראשונים ובכך תקבל כמעט בוודאות הגרלה קשה מאוד מהבית המקביל (בית 3).
2 צפייה בגלריה
לאורי מרקאנן שחקן נבחרת פינלנד
לאורי מרקאנן שחקן נבחרת פינלנד
לאורי מרקאנן שחקן נבחרת פינלנד
(צילום: EPA)
פינלנד - צ'כיה 88:98
לאורי מרקאנן סיפק עוד משחק ענק עם 34 נקודות ו-10 ריבאונדים, סאסו סאלין קלע 23 והפינים חגגו ניצחון שהעלה אותם אל שמינית הגמר. את הצ'כים הוביל וויטך הרובאן עם 22 נקודות, יאן וסלי תרם 15 ו-6 ריבאונדים, תומאש סטורנסקי שוב היה חלש עם 2 נקודות ב-1 מ-8 מהשדה והוסיף 4 ריבאונדים ו-10 אסיסטים.
פורסם לראשונה: 17:10, 06.09.22