"הסלטיקס הרסו את מילווקי", חגגה הכותרת באתר "ספורטס אילוסטרייטד" אחרי תצוגה היסטורית של הירוקים ושל ג'ייסון טייטום (40 נקודות) וג'יילן בראון (30 נקודות), שהסתכמה לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) ב-99:140 על הראש של מוליכת המזרח, מילווקי.
משחקי הפלייאוף אוטוטו איתנו ואם מישהו היה צריך איזה רמז לבאות, המשחק בין מוליכות המזרח - בוסטון השנייה (24:53) ומילווקי הראשונה (22:55) - סיפק את הסחורה. מדובר בניצחון כל כך חד צדדי, שקל לנחש שהוא גם הגדול ביותר של בוסטון על חשבון הבאקס אי פעם.
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
מעל כולם. טייטום
(צילום: AP)
ב-ESPN לא יכלו שלא לפרגן למנצחת: "בוסטון העבירה מסר חד משמעי. אנחנו יכולים לסיים ראשונים במזרח. אם מישהו דאג שהכוכבים שלה לא יגיעו למאני טיים - הוא לא צריך לדאוג. הם נצצו יותר מתמיד".
רבע שני דורסני (21:41) קבע יתרון 18 במחצית ומשם הפער רק גדל והלך, שקבע בסיום 1:2 עונתי לבוסטון על מילווקי.
טייטום התעלה מעל כולם, כשהוא חולף עם פני פול פירס וניצב למקום השני בטבלת המשחקים בהם שחקני בוסטון קלעו 40 נקודות או יותר עם 22 כאלו. לארי בירד, כמובן, מוליך את הטבלה הזאת (47). הבאקס? אחרי שקלעה באחוזים גבוהים נגד אינדיאנה, היא התרסקה הבוקר עם 38 אחוז מהשדה.
ועוד נתון שמחדד את המשמעות העונתית של המשחק - עשר פעמים העונה נרשמו ניצחונות בפער של 40 נקודות ויותר ובוסטון מוליכה את הטבלה הפנימית הזאת כשהיא חתומה על שלושה מהם.
2 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
התאכזב. יאניס
(צילום: רויטרס)
יאניס אנדטוקומבו שקלע 24 נקודות בלבד, אמר בסיום: "אנחנו יודעים איך העסק הזה עובד. כשלא משחקים בריכוז גבוה, ולא משחקים אגרסיבי, אתה חוטף. בכל פעם שנשחק כמות ששיחקנו נגד בוסטון נקבל את אותה התוצאה. לא יעזור, אנחנו חייבים לשחק עם קצת יותר גאווה במשחק שלנו".
ברוח הדברים של יאניס, מיהרו באתר הרשמי של בוסטון לצנן: "הסלטיקס לא יקלעו ככה במשחקי הפלייאוף בכלל ואם ייצא להם לשחק נגד הבאקס בפרט. אב זה לא ממש העניין. לצד קליעות שפשוט נכנסו פנימה, בוסטון לא התקשתה לייצר קליעות מחוץ לקשת וטייטום הגיעה לטבעת בכל פעם שרק רצה. קבלת הפנים שקיבל הקולע הכי טוב ב-NBA הייתה של אנשים הלומים".