בעוד באתרי הכדורסל ברחבי אירופה סיקרו בהרחבה את האירוע המכוער בדרבי של איסטנבול בין בשיקטאש לפנרבחצ'ה, במהלכו נזרק מטבע מהיציע שפגע בראשו של ים מדר ופצע אותו, בתקשורת הטורקית כמעט ולא התייחסו למקרה.
ההפסד השני בלבד העונה בליגה של פנר עמד במרכז, והפציעה של מדר כמעט ולא הוזכרה בדיווחים השונים ב"סבאח" וב"הורייט" - העיתונים הפופולריים במדינה. בפועל, אותה פציעה גנבה את ההצגה בדרבי הלוהט, שהסתיים ב-64:68 לבשיקטאש.
3 צפייה בגלריה
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
(צילום מסך)
כזכור, יומיים אחרי שקלע סל ניצחון מול ריאל מדריד ביורוליג, מדר נקלע לאירוע מכוער והוא נזקק לטיפול רפואי. אוהדי בשיקטאש קיללו את הרכז הישראלי מהרגע בו נפתח המשחק, בשלב מסוים הם התחילו גם לזרוק חפצים לעבר ספסל פנרבחצ'ה. אחד מהחפצים פגע בראש של מדר, שנשכב על הפרקט. המשחק הופסק למספר דקות, וכאשר הוא חודש גם ים מדר, שחזר מחדר ההלבשה עם תפרים מעל עינו, שב לפרקט.
מי שהתייחס היום לתקרית הוא אביו של ים, זוהר מדר. "ים יגיע היום לארץ לטיפול מהיר בפציעה, הוא בכל זאת שחקן בקבוצת יורוליג ולא יכול להיעדר לתקופה ארוכה", סיפר ודחה סברה לפיה האירוע היה בשל אנטישמיות. "אני יכול להגיד שכל המקרה לא קרה בגלל שהוא ישראלי או יהודי. החפץ לא נזרק לכיוונו. היה שם איזה אירוע עם האוהדים, התפרעות גדולה ובלאגן. זה באמת לא כוון לים, היו שם עוד כאלה שנפגעו מחפצים שנזרקו".
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
יחזור לטיפול בישראל. מדר לאחר הפציעה
(צילום מסך)
"אנחנו נמצאים בסביבה מאוד טובה, וכל מי שסביבו מאוד הוגנים אליו ותומכים", המשיך זוהר. "ים הוא מקצוען, הוא לא נותן לשום דבר להזיז אותו מהמטרות שלו. רק ביום חמישי האחרון הוא קלע את הסל הכי מטורף בקריירה, וחמש דקות אחרי זה הלך לאכול שניצל. לא מעניין אותו כל הכוכבות הזאת".
פנרבחצ'ה הוציאה הודעה רשמית היום בנושא: "אחד מהחפצים הרבים שנזרקו מיציעי הקבוצה הביתית פגע בראשו של השחקן שלנו ים מדר. לאחר המשחק, מדר התלונן על אובדן ראייה חלקי. מצבו יתברר בעקבות בדיקות נוספות. אנו מאחלים לים להבריא במהרה ומקווים שהוא יחלים כמה שיותר מהר".
"מלבד קללות בכל רגע של המשחק, נזרקו אינספור חפצים מהיציע, שיצרו סביבה שאיימה על בריאותם של כל הנוכחים במגרש. אנו מגנים את אלו שיצרו את הסביבה הזו ואת השופטים שהמשיכו במשחק, למרות שהגענו לנקודה בה אחד הכדורסלנים שלנו נפצע. אנו מצפים שהאמצעים המחמירים ביותר יינקטו ויושמו כדי למנוע אירועים מבישים ודומים בעתיד".

איטודיס: "זה מעשה טרור"

אתמול, בסיום המשחק, מאמן פנרבחצ'ה, דמיטריס איטודיס, אמר מילים קשות על האירוע והאווירה באצטדיון. "למרבה הצער, אני צריך לדבר על דברים שאינם כדורסל", פתח איטודיס את דבריו. "אני תמיד מברך את היריב, הגינונים שלי מחייבים זאת. כמובן שאברך את בשיקטאש על הניצחון, אבל אני חושב שהוא הושג לא בצורה שאנחנו מייחלים לה. אני רוצה להפנות שאלה להתאחדות הכדורסל הטורקית, לשופטים, לכל מי שמארגן את זה. האם זו אסטרטגיה לפצוע שחקן בדיוק כשהכל הולך כשורה? אני רוצה לשאול את ההתאחדות הטורקית. האם זה נכון להמשיך את המשחק כששחקן נפצע? האם זה מקובל? בנסיבות רגילות, המשחק הזה היה מופסק או נעצר בכל מקום אחר בעולם. תארו לכם אם אותו דבר היה קורה לשופט? הוא גם היה ממשיך? לצערי, לא הצלחתי למצוא את התשובות לכך".
3 צפייה בגלריה
איטודיס
איטודיס
"ים מדר יכול היה לאבד את העין". איטודיס
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
איטודיס המשיך: "ים מדר יכול היה לאבד את העין. צריך לזהות את האנשים שגרמו לזה במצלמות האבטחה ולהכניס אותם לכלא. זה מעשה טרור. אי אפשר לדבר רק על כדורסל כרגע. כן, האוהדים הם החלק הכי גדול במשחק, אבל לפצוע שחקן? מאות דברים נזרקו מהפרקט והמשחק נמשך".
המאמן סיכם: "האם דבר כזה יכול לקרות ביורוקאפ או ביורוליג? יש עונש על זה. יהיו סנקציות עצומות. לצערי, הליגה הטורקית סובלת ומאפשרת זאת. כל האנשים שעשו את זה צריכים להיענש".
פורסם לראשונה: 06:00, 03.12.23