תלונות לגבי השיפוט הן דבר שכיח בכל ענף ספורט ובכל ליגה - וכך גם ב-NBA. עם זאת, המתקפה החריגה של מאמן טורונטו, דארקו ראיאקוביץ', על השופטים בסיום המשחק הלילה (בין שלישי לרביעי) בו הפסידה קבוצתו 132:131 ללייקרס היא בהחלט חריגה.
"זו שערורייה, מה שקרה הלילה זה פשוט בולשיט", פתח ראיאקוביץ' הזועם את דבריו במסיבת העיתונאים בסיום. "זו בושה. בושה לשופטים ובושה לליגה שמאפשרת לדברים כאלה לקרות. הם קיבלו 23 זריקות עונשין ברבע הרביעי לעומת שתיים בלבד שאנחנו קיבלנו. איך אנחנו אמורים בכלל לשחק את המשחק? אני מבין שיש להם שחקני אולסטאר, אבל גם לנו יש כוכבים".
1 צפייה בגלריה
מאמן טורונטו ראפטורס דארקו ראיאקוביץ'
מאמן טורונטו ראפטורס דארקו ראיאקוביץ'
מתקפה חריגה וחריפה על השופטים. דארקו ראיאקוביץ'
(John Hefti/Reuters)
ראיאקוביץ' המשיך: "איך אני אמור להסביר את זה לשחקנים שלי? איך זה ייתכן שסקוטי בארנס, שהולך להיות בעתיד הפנים של הליגה הזו שחודר לטבעת כל פעם בכוח ולא מקבל שריקות? הוא הלך לקו פעמיים בלבד בכל המשחק. הוא אמור לעשות הצגות? איך תסבירו לי את זה? שהלייקרס היו חייבים פשוט לקבל את הניצחון ויהי מה? אם זה המצב, תודיעו לנו מראש כדי שלהבא פשוט לא נופיע למשחק. זה היה לא הוגן וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה".
במהלך המשחק כולו הלייקרס הגיעו 36 פעמים לקו העונשין לעומת 13 בלבד מצד טורונטו. אנתוני דייויס לבדו - שסיים עם 41 נקודות - עמד 14 פעמים על קו העונשין, מתוכן 11 היו ברבע הרביעי.
שחקן טורונטו, ת'אד יאנג, הביע תמיכה במאמנו: "מה שהוא אמר רק מראה עד כמה הוא עומד מאחורינו, כמו חבר משפחה. אנחנו תמיד נישאר ביחד ונעמוד אחד לצד השני כמו במשפחה - כקבוצה. הוא תומך בנו מאז היום הראשון שלו כאן. אנחנו אוהבים אותו עד הסוף ומעריכים אותו מאוד, בטח את העובדה שהוא הולך עד הסוף בשבילנו".
בצד השני, לברון ג'יימס, שסיים עם 22 נקודות ו-12 אסיסטים, לא ממש התרשם מהטענות של ראיאקוביץ': "לדעתי, כל הסיפור די פשוט - הם עשו עבירות, ואנחנו לא".