ה-NBA הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) כי פתחה בחקירה נגד פילדלפיה במטרה לבדוק אם הפרה את חוק "ניהול העומסים החדש" כשהחליטה לא לצרף את ג'יימס הארדן למשחק החוץ שלה במילווקי.
"אנחנו בוחנים את העובדות סביב זמינותו של הארדן הלילה כדי לקבוע אם קיימת סיבה מאושרת לאי השתתפותו", אמר דובר הליגה מייקל באס ל-ESPN לפני ההפסד 118:117 של הסיקסרס.
1 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
לא עלה כלל על המטוס למילווקי. הארדן
(צילום: AP Photo/Matt Rourke)
האמת, סיפור ג'יימס הארדן הוא מקרה מצוין לראות איך הליגה תטפל בחקיקה החדשה שלה, שנועדה להגדיל את זמינותם של הכוכבים למשחקים גדולים שמשודרים ישירות בטלוויזיה בכל ארה"ב. קבוצה עלולה להיקנס ב-100 אלף דולר על עבירה ראשונה לפי הנוהל החדש.
החוקים החדשים דורשים מהקבוצות פרוטוקול פציעות מסודר ומשחקנים ששיחקו במשחק האולסטאר או נבחרו לאחת מחמישיות העונה בשלוש השנים האחרונות (הגדרת הליגה ל"כוכב") לשחק במשחקים שמשודרים בתחנת טלוויזיה ארצית, בדיוק מה שפילי לא עשתה הלילה עם הסופרסטאר המזוקן.
הארדן מימש לאחרונה את אופציית השחקן שלו בפילדלפיה וקיווה שהקבוצה תפעל להעבירו לקליפרס כפי שדרש, אך זה לא קרה. בתקופה האחרונה הסיפור הזה הוביל ללא מעט עבירות משמעת מצד השחקן ולהברזות מיום התקשורת וגם מהאימונים בשבוע וחצי האחרונים. פילי תירצה את היעדרויותיו כ"עניינים אישיים".
כתב "יאהו ספורטס", כריס היינס, דיווח כי הארדן הגיע אתמול לשדה התעופה על מנת לטוס עם הקבוצה למשחק במילווקי, אך עלייתו למטוס נמנעה על ידי צוות האבטחה של המועדון. ברשת ESPN מפרסמים כי הסיקסרס מאמינים שהארדן יוכל להכניס את עצמו לכושר משחק בצורה יעילה יותר על-ידי הישארות במתקן האימונים.