אגדת היורוליג ואסיליס ספאנוליס הודיע בתחילת הקיץ על כוונתו לפרוש מכדורסל אחרי קריירה אדירה. הערב (שלישי) הוא עשה זאת באופן רשמי במסיבת עיתונאים באולמה של אולימפיאקוס כשהוא בן 39.
"היה לי מסע ארוך בכדורסל. למדתי המון, חוויתי רגעים שלא יכולתי לדמיין. אלה חוויות שבגללן איבדתי את השיער בראש", צחק ספאנוליס. "לא תמיד הייתי חבר טוב לקבוצה, כלומר הייתי קשה עם שאר השחקנים, אבל הם ידעו שעשיתי את זה עבור הקבוצה".
3 צפייה בגלריה
ואסיליס ספאנוליס
ואסיליס ספאנוליס
ואסיליס ספאנוליס
(צילום: EPA)
עוד אמר ספאנוליס: "אני חושב שנתתי השראה להרבה אנשים לא לוותר ותמיד לעשות יותר ממה שמצפים ממך". מי שתמך בדברים של ספאנוליס הוא יאניס אנדטוקומבו, ששלח לו מסר מיוחד: "יש לך מנטליות של קילר, למדתי ממך המון. תודה לך, אני אוהב אותך. בלי ניקוס גאליס לא היה ואסיליס ספאנוליס. בלי ואסיליס ספאנוליס לא היה יאניס אנדטוקומבו".
ספאנוליס דיבר על הקבוצות בהן עבר: "שיחקתי במארוסי, פנאתינייקוס, ב-NBA, שוב בפאו, אבל אולימפיאקוס הייתה הבית שלי. אני רוצה להודות לנשיאים של הקבוצה לאורך השנים. היו לנו רגעים טובים ורעים, אבל תמיד היינו באותו דף. אני רוצה להודות גם למאמנים שלי, לחברי לקבוצה, למשפחה שלי, לאחי ולאמא שלי".
3 צפייה בגלריה
מניף את גביע היורוליג עם אולימפיאקוס
מניף את גביע היורוליג עם אולימפיאקוס
מניף את גביע היורוליג עם אולימפיאקוס
(צילום: ראובן שוורץ)
אולימפיאקוס הודיעה כי הגופייה מספר 7 של ספאנוליס תהיה הראשונה בתולדות המועדון שתופרש, ואף שחקן לא יוכל ללבוש אותה בעתיד.

אייקון יורוליג

הקריירה של ספאנוליס הייתה מלאה בהישגים בכל המסגרות, אבל את השם הגדול שלו עשה ביורוליג. הוא זכה שלוש פעמים במפעל (פעם אחת עם פאו ופעמיים עם אולימפיאקוס), זכה בתואר ה-MVP העונתי פעם אחת, שלוש פעמים נבחר ל-MVP של הפיינל פור, ונכלל שמונה פעמים בחמישיית המצטיינים.
כמו כן, הוא מלך הסלים בכל הזמנים של היורוליג עם 4,455 נקודות. היחיד שנראה שעשוי לעקוף אותו הוא ננדו דה קולו, שמדורג במקום השלישי עם 3,576 נקודות. כמו כן הוא מלך האסיסטים בכל הזמנים במפעל עם 1,607 אסיסטים. במקום השני מדורג ניק קלאתס עם 1,526 ובמקום השלישי סרחיו רודריגס עם 1,409.
3 צפייה בגלריה
השיג הכל ביורוליג
השיג הכל ביורוליג
השיג הכל ביורוליג
(צילום: EPA)
ביוון הוא זכה שבע פעמים באליפות ועוד שלוש פעמים בגביע המקומי. עם נבחרת הוא זכה ביורובאסקט ב-2005, ושנה לאחר מכן במדליית הכסף באליפות העולם. יש לו גם ארד באליפות אירופה ב-2009.