לאחר שני משחקים בדנבר, סדרת גמר ה-NBA תעבור הלילה (בין רביעי לחמישי) למיאמי למשחק מספר 2 במצב של 1:1. הנאגטס נראו מצוין במשחק מספר 1, בו ניצחו 93:104, אך ההיט התעלו והצליחו לנצח בחוץ 108:111 במשחק השני והעבירו אליהם את יתרון הביתיות בסדרה.
במשחק הראשון בסדרה, דנבר שלטה ללא עוררין, עם יכולה נפלאה של ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי, לצד משחק לא טוב של ג'ימי באטלר, במשחק השני הכוכב של מיאמי הגיע, וההיט הצליחו להתגבר על 41 נקודות של יוקיץ' בדרך לניצחון חוץ גדול. מה שהטה את הכף לטובת החבורה של אריק ספולסטרה במשחק השני, הייתה לא רק ההגעה של באטלר, אלא ההתעלות של הצוות המסייע לשני הכוכבים הגדולים (באטלר ובאם אדבאיו).
2 צפייה בגלריה
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ' מול שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ' מול שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
סדרת הגמר עוברת למיאמי. יוקיץ' מול באטלר
(MATTHEW STOCKMAN/AFP)
עד כמה הצוות המסייע של מיאמי הוא אלמוני אפילו ברחבי ארה"ב - היה אפשר לראות היטב בסיום המשחק השני בבול ארנה. אחת מהכתבות שחיפשה בסיום את כוכב הערב, גייב וינסנט, האיש שהמטיר 23 נקודות על הנאגטס והיה הגיבור הראשי של ההיט, חיפשה אותו על הפרקט. היא לא כל-כך זכרה איך הוא נראה. כשהיא עברה לידו, הוא פתאום טפח לה על השכם ואמר: "נעים מאוד, גייב וינסנט".
כולם מכירים את ג'ימי באטלר, גם את בם אדבאיו ודאנקן רובינסון, אבל דווקא השחקנים המשלימים הם הסיפור המרכזי של משחק מספר 2. בזמן שדנבר כבר הוליכה ב-15 הפרש ברבע השני, הם אלה שסחפו את האורחת קדימה בדרך למהפך (נוסף) ולניצחון חוץ שביעי העונה בפלייאוף - יותר מכל קבוצה אחרת בהיסטוריה.
היה זה המשחק החמישי של וינסנט בפלייאוף הנוכחי שלו עם 20 נקודות ומעלה. בכל העונה הסדירה רשם רק שבעה ערבים כאלו. במסיבת העיתונאים בסיום, מאמנו של הגארד, אריק ספולסטרה, ביקש גם מהעיתונאים שיציבו זרקור עליו: "אנחנו מתים עליו, התקשורת פחות. כלי התקשורת הארצית, אנא, תתחילו לשים אליו לב. הוא עבר תהליך מדהים. המציא את עצמו מחדש".
בפאנל רשת TNT, גם שאקיל אוניל, איש שיש לו קילומטראז' של גמר NBA אחד או שניים, פנה לכוכב המשחק ושאל אותו: "אין בכם כעס שאתם לא מקבלים את הכבוד שמגיע לכם?". וינסנט, במוד מאימי טיפוסי, חשב מעט וענה: "אני מדבר בשם כל הקבוצה שלי כשאני אומר שלא אכפת לנו. אנחנו רק רוצים להשיג ארבעה ניצחונות ולזכות באליפות. זה כל מה שחשוב".
2 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט גייב וינסנט עם המאמן אריק ספולסטרה
שחקן מיאמי היט גייב וינסנט עם המאמן אריק ספולסטרה
מיאמי תקבל ממנו עוד התעלות? גייב וינסנט עם אריק ספולסטרה
(AP Photo/Rebecca Blackwell)
וינסנט הוא דוגמא מצוינת לסגל הכל-כך לא נוצץ של מיאמי. הוא לא נבחר בכלל בדראפט, סקרמנטו ויתרה עליו כעבור שנה לאחר שחתם על חוזה ל-10 ימים. בהמשך שיחק בליגת הפיתוח במשך שנתיים ולמיאמי הגיע במקרה - בזכות העין של פט ריילי וספולסטרה. "עשיתי את מה שיכולתי, אבל תמיד האמנתי בעצמי. זה מה שגרם לי להישאר ב-NBA", הסביר.
מלבד וינסנט, חייבים להזכיר גם את מקס סטרוס. הפורוורד שהפך ללעג אחרי הופעת האימים שלו במשחק מספר 1 (0 מ-10 מהשדה, ללא נקודה לרפואה), השתיק את המבקרים בפתיחת המשחק. ארבע שלשות ו-12 נקודות היו לו רק ברבע הראשון. ומה נגיד על כיילב מרטין, שקלע את שלוש הנקודות שלו ברגע הכי מתאים - ממש במאני-טיים - שלשה שקבעה 95:107. "אני לא קורא להם שחקנים משלימים, אלא חבריי לקבוצה", הבהיר ג'ימי באטלר, הפנים של ההיט. "אם לא הם, לא הייתם מדברים עלינו היום בכלל".

הירו עדיין לא חוזר

ההיט קיוו לקבל חיזוק משמעותי לקראת משחק מספר 3, בדמות חזרתו של טיילר הירו מפציעה. עם זאת, הגארד שנפצע במשחק מספר 1 בסדרת רבע הגמר מול מילווקי, עדיין לא כשיר ויישב בצד גם הלילה. הירו עדיין לא החלים מהשבר בידו, ומיאמי תיאלץ להמשיך להסתדר בלעדיו, דבר שהיא עשתה בהצלחה לאורך כל הפלייאוף.
"נצטרך להמתין יום אחרי יום ולראות מה קורה", אמר אריק ספולסטרה בהקשר של הירו. "הוא התאמן עם הקבוצה, ונצטרך להעריך את מצבו בימים הקרובים. לבינתיים, הוא עדיין לא קיבל אישור לחזור לשחק. עם זאת, אנחנו מרגישים מעודדים מהצורה בה הוא משקיע ועובד".

דנבר אופטימית

הנאגטס יגיעו למשחק מספר 3 במטרה להחזיר לעצמם את יתרון הביתיות. החבורה של מייקל מאלון ספגה במשחק השני בסדרה את הפסד הבית הראשון שלה לאורך כל הפלייאוף, אך נראה שמאמנה והשחקנים מגיעים נחושים וחדורי אמונה בשביל לנצח באמריקן איירליינס ארנה.
"היו לנו אימונים מאוד טובים", אמר מאלון. "נתתי הזדמנות לכל אחד בקבוצה להגיד את דעתו על מה שראינו בוידאו ממשחק מספר 2. זו הייתה שיחה מאוד כנה. אנחנו צריכים ללמוד ממה שקרה ולנצל את זה לטובתנו. אין לי ספק שהפעם אנחנו נהיה הרבה יותר ממושמעים במשך 48 הדקות".
ג'מאל מארי התייחס לאחדות של שחקני דנבר ועל התקשורת ביניהם: "זה חשוב מאוד ועוזר המון. ג'ף גרין אירח אותנו לארוחת ערב אצלו בבית במיאמי. הייתה אווירה נהדרת. זה עזר לנו לשים בצד את המשחק הקודם. היינו יחד, הרגשנו כמו משפחה - זה נתן לנו המון".