ההפסד הלילה (בין רביעי לחמישי) של לוס אנג'לס לייקרס 130:120 לסקרמנטו קינגס ממחיש את חוסר היציבות ממנה סובלת הקבוצה של דרווין האם העונה. הלייקרס פתחו בסערה את המשחק וצעדו ביתרון 18:37 קצת פחות משתי דקות לסיום הרבע הראשון, אך קרסו ברבע השני, בו ניצחו הקינגס 20:44 בדרך לניצחון שני העונה על ל.א.
השתיים צפויות להיפגש שוב בשבוע הבא במשחק שעשוי להיות משמעותי. נכון שיש עוד זמן עד לסיום העונה הסדירה, אך ההפסד הלילה השאיר את הלייקרס במקום העשירי, וכשהיא במרחק של משחק וחצי מהקינגס, כשהשתיים ייפגשו שוב בשבוע הבא, הפסד נוסף עלול להתברר כקריטי בכל הקשור למאבק על כניסה לפלייאוף מהמקום השישי במערב.
2 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
סיבה לדאגה? לברון ג'יימס
(RONALD MARTINEZ/AFP)
מעבר להפסד, ישנה סיבה גדולה יותר לדאגה בלייקרס. מאז פגרת האולסטאר, לברון ג'יימס סובל מפציעה טורדנית בקרסולו השמאלי. הלילה, הכוכב שקלע 31 נקודות לצד 13 אסיסטים, נאלץ לרדת מהפרקט במהלך הרבע הרביעי ולא שב לשחק. עדיין לא ברור אם קינג ג'יימס יוכל לשחק נגד מילווקי בלילה שבין שישי לשבת.
"אני אהיה בסדר", ניסה להרגיע לברון ג'יימס כשנשאל על הפציעה. "זה רק הקרסול שלי. אני מתמודד עם זה עוד לפני פגרת האולסטאר, וזה נמשך גם אחריה. אני מנסה לנהל את הפציעה הזו בצורה הכי טובה שאני יכול. שיחקתי במהלך כל הרבע השלישי, נחתי טיפה בתחילת הרבע הרביעי וכשחזרתי זה קצת הציק לי".
לברון המשיך: "זה משהו שאני צריך להתמודד איתו. בחלק מהמשחקים אני מרגיש טוב יותר. נגד אוקלהומה לא הרגשתי את זה, כך היה גם הפעם - עד הרבע הרביעי. בכל פעם זה אחרת".
בחזרה למשחק עצמו. כאמור, הלייקרס נראו נהדר בפתיחה, אבל סקרמנטו פשוט התפוצצה ברבע השני, אותו פתחה בריצת 0:10. הקינגס השלימו ריצת 9:32 מפיגור 48:40 ליתרון 57:72 במחצית. מעל כולם בלט ד'ארון פוקס, שהשווה את שיא הקריירה שלו עם 44 נקודות. גם מאליק מונק היה מצוין עם 26 נקודות ו-8 אסיסטים מהספסל.
2 צפייה בגלריה
שחקן סקרמנטו קינגס ד'ארון פוקס
שחקן סקרמנטו קינגס ד'ארון פוקס
"הוא מדהים". ד'ארון פוקס
(AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
"היו להם הרבה הזדמנויות להתקפות מעבר, והם גם הלכו פנימה וקלעו זריקות קשות", אמר האם בסיום. "אנחנו חייבים לדעת להתמודד עם דברים כאלה. אנחנו מדברים על זה הרבה. התחלנו את המשחק בצורה נהדרת, אבל לא הצלחנו להיות עקביים ולא ידענו איך לסיים את המשחק כמו שצריך".
מאמן סקרמנטו, מייק בראון, התמוגג מפוקס: "הוא היה מדהים. אני שונא להשתמש במילה הזו, כי מבחינתי זה מי שהוא. זה קשה לקלוע 44 נקודות בכל ערב, במיוחד באחוזים נהדרים כאלה, אבל יש לו את היכולות והוא מסוגל לזה. זה היה משחק גדול עבורו".
פוקס עצמו אמר: "הצלחנו לחטוף כדורים ולקלוע במתפרצות וזה היה פקטור מאוד משמעותי במשחק הז, במיוחד ברבע השני. קלענו 44 נקודות ברבע השני, ואני חושב שהרבה מזה הגיע בזכות הצורה בה שיחקנו בהגנה. אם היינו מפסידים הזה היינו רק במרחק של חצי משחק מהם, אז זה ניצחון חשוב. בגלל המצב בטבלה המשחקים האלה משמעותיים יותר".