אחרי שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים, מכבי ת"א תתייצב למשחק "בית" נוסף בבלגרד, והפעם מאתגר במיוחד. הצהובים (מאזן 3:5) יארחו מחר (חמישי, 21:05) לקרב צמרת את ברצלונה (מאזן 2:7).
שתי הקבוצות מגיעות למשחק בכושר די דומה. מכבי ת"א ניצחה את פנרבחצ'ה 73:78 במחזור הקודם ועלתה למקום הרביעי בטבלת היורוליג, כאשר היא עם משחק חסר. הקטלאנים, מנגד, ניצחו 70:74 את ולנסיה החזקה במחזור האחרון ובזאת התאוששו מתבוסה ב-23 הפרש לבאסקוניה יומיים קודם לכן.
2 צפייה בגלריה
רוקאס יוקובאיטיס
רוקאס יוקובאיטיס
ייעדר בשל פציעה. יוקובאיטיס
(צילום: EPA/Alejandro Garcia)
מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, אמר לקראת המשחק: "נפגוש את אחת הקבוצות היותר מרשימות עד עכשיו ביורוליג. אנחנו מגיעים אחרי שני משחקים בהם הצגנו מחציות ראשונות לא טובות ולעומת זאת מחציות שניות הרבה יותר טובות. יש לנו עליות וירידות מתחילת השנה, אבל בעשרה ימים האחרונים זה היה קיצוני אצלנו. מול קבוצה מול ברצלונה זה לא בהכרח יספיק. אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשך 40 דקות. לעלות עם התחושה והגאווה של מכבי יחד עם התחושה שהקהל בלב שלנו. מהרגע הראשון למצוא את האנרגיות הנכונות. ברצלונה קבוצה איכותית ואם נעשה טעויות אנחנו נענש".
"אנחנו בצמרת באסיסטים ובקליעה, עלינו לשמור על סגנון המשחק שלנו, שדעתנו לא תוסח. צריך להתמקד בדברים שאנחנו עושים הכי טוב", אמר ג'יימס ווב. אנטוניוס קליבלנד הוסיף: "המפתחות לנצח את ברצלונה? הייתי אומר שלהיצמד לציוותים המתוכננים, לסקאוטינג, להרחיק אותם מהסל, לשמור, להיות ממוקדים ולעזור אחד לשני בהגנה ובהתקפה".
בארסה נפרדה בקיץ משרונאס יאסיקביצ'יוס והחליפה אותו על הקווים בשחקן עבר אחר שלה, רוג'ר גרימאו, שכל הניסיון שלו כמאמן הסתכם בשבע עונות כמאמן קבוצה מהליגה הרביעית בספרד. עד כה ההימור משתלם, והקבוצה נראית מצוין, בעיקר בצד ההגנתי - היא סופגת רק 74 נקודות למשחק ביורוליג, הנתון השלישי בטיבו בליגה.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס ווב
ג'יימס ווב
אופטימי. ווב
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
גרימאו יכול להיות מודאג מכך ששניים מכוכביו הגדולים, יאן וסלי ורוקאס יוקובאיטיס, לא יתאמנו וייעדרו. הסנטר הצ’כי לא שיחק גם במשחק הליגה ביום ראשון, מול מורסיה. ממוצעיו ביורוליג אחרי תשעה משחקים: 11.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים ב-20 דקות למשחק. יוקובאיטיס גם כן פצוע ועד כה מעמיד באירופה שורה סטטיסטית של 6.6 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים לערב.
המאזן ההיסטורי בין היריבות עומד על 20:29 לטובת הקטלאנים, כאשר מאז שהוקמה היורוליג ניצחו הצהובים 13 פעמים לעומת 18 ניצחונות של בארסה.