מה עוד אפשר להגיד על לוקה דונצ'יץ' שלא נאמר? כוכב דאלאס סיפק הלילה (בין חמישי לשישי) עוד הצגה לפנתיאון, הפעם ב-115:119 הדרמטי בלוס אנג'לס על הלייקרס לאחר שתי הארכות.
השורה הסטטיסטית של הסלובני (35 נקודות, 14 ריבאונדים ו-13 אסיסטים) לא מספרת את כל הסיפור, גם לא העובדה שסיפק טריפל-דאבל עשירי מתחילת העונה. אלה היו דקות הקלאץ'. דונצ'יץ' צלף כמעט שתי שלשות זהות שכפו את שתי ההארכות, הראשונה מול דניס שרודר והשנייה מול טרוי בראון ג'וניור - בסטפ בק לאחור הכל-כך מזוהה איתו.
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
עוד ערב בלתי נשכח. דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' קובר את השלשה שכפתה הארכה ראשונה
דונצ'יץ' קובר את השלשה שכפתה הארכה ראשונה
דונצ'יץ' קובר את השלשה שכפתה הארכה ראשונה
(צילום: AFP)
הסלובני למעשה לא קלע מאמצע הרבע השלישי עד ההתקפה המכריעה של הרבע האחרון. דווקא אז, דונצ'יץ' קבע שוויון 101:101 בסל מטורף. 47.1 שניות לסיום ההארכה, הוא קבר עוד שלשה גדולה שהשוותה ל-108:108 ושלחה את המשחק להארכה נוספת, שם כבר שחקני הלייקרס נפלו מהרגליים.
קחו כמה נתונים שישאירו אתכם בפה פעור: ב-10 המשחקים האחרונים של דונצ'יץ', הוא מעמיד 40.2 נקודות, 11.2 ריבאונדים ו-9.2 אסיסטים. בנוסף, כוכב דאלאס הפך לשחקן הראשון בגיל 23 ומטה מאז מייקל ג'ורדן (אי שם ב-1986) שרושם ממוצע של 40 נקודות לאורך 10 משחקים ברצף.
זה היה משחקו התשיעי העונה של דונצ'יץ' עם טריפל-דאבל שכלל 30 נקודות ומעלה, בעוד שליתר שחקני ה-NBA יש שישה משחקים כאלה. לוקה גם הראשון בהיסטוריה של הליגה שרושם ממוצעים של 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אססיטים לאורך 10 משחקים רצופים.

"שחקנים גדולים מייצרים מהלכים גדולים"

ופרט פיקנטי מהמשחק הלילה: דונצ'יץ' נח 9 שניות בלבד לאורך כל 40 הדקות האחרונות של המשחק. "במשחק לא הרגשתי כלום, עכשיו אני עייף", חייך הסלובני בסיום. "זה היה משחק עם המון אנרגיה, כעת כבר יש צורך למנוחה".
3 צפייה בגלריה
לברון מול דונצ'יץ'
לברון מול דונצ'יץ'
הסלובני התרגש. דונצ'יץ' שומר על לברון
(צילום: רויטרס)
דונצ'יץ' התייחס גם לשני מהלכי הקלאץ' האחרונים שלו: "האמת, אני קצת מופתע שלא עשו עליי עבירה. ניסיתי פשוט לזרוק לפני שינסו לעצור אותי".
המחמאות בדאלאס הופנו כמובן לעברו. "באופן נורמלי, אלה משחקים שהיו חומקים לנו מהידיים, אבל היום התבגרנו. לוקה היה מדהים. טוב, הוא היה לוקה". טים הארדוויי ג'וניור הוסיף: "לא משנה מה התוצאה וכמה זמן יש, כל עוד יש לנו את מספר 77 על המגרש הכל אפשרי. זה מה שקרה".
ואי אפשר בלי כמה ממים
גם בשורות הלייקרס פרגנו לדונצ'יץ', למרות ההפסד הביתי הדרמטי שספגו. "שחקנים גדולים מייצרים מהלכים גדולים", אמר לברון ג'יימס, שקלע 24 נקודות אבל ב-9 מ-28 מהשדה (כולל 0 מ-7 מחריד לשלוש). ווסטברוק, שהיה יכול לעצור את דונצ'יץ' בשלשה הראשונה, הודה כי "זו הייתה זריקה גדולה, הוא מצא את הרווח המתאים". הסופרסטאר של דאלאס נשאל גם כן על האירוע וענה: "תשאלו את ווסטברוק מה קרה, אני לא יכול להיכנס לראש שלו".
דונצ'יץ' התלהב לדבר על לברון. "במשחק הראשון מולו, הייתי נרגש, זה ערב שלעולם לא אשכח. בטוח שהרבה יותר נוח לי מולו עכשיו. הוא משחק בליגה הזו 20 שנה וזו ברכה בכל פעם שאני פוגש אותו", סיכם.