יממה אחרי שאיבדה יתרון 20 נקודות מול פורטלנד, וושינגטון וויזארדס שמטה הלילה (בין שבת לראשון) יתרון 23 נקודות מול הסגל החסר של ברוקלין נטס (ללא קיירי ארווינג, קווין דוראנט ובן סימונס) והפסידה 125:123.
עם זאת, דבר אחד כן השתנה בין המשחקים - היכולת של דני אבדיה. אחרי שסיים את ההתמודדות מול פורטלנד עם 2 נקודות ב-0 מ-8 מהשדה, הישראלי חזר הלילה לכושר שאליו הוא הרגיל את האוהדים בתקופה האחרונה עם 23 נקודות (6 מ-14 מהשדה, 4 מ-9 לשלוש), 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-4 חטיפות ב-34 דקות.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
חזר לעצמו. אבדיה
(צילום: רויטרס )
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
אבדיה
(צילום: AP)
אבדיה גם סיפק כמה מהלכי היילייטס - כשבין היתר קלע שלשת קלאץ' שהשיבה את היתרון לוויזארדס שלוש דקות לסיום, הפיל את ניק קלקסטון בדרך לדאנק, וסיפק אסיסט עם מסירה מאחורי הגב בלי להסתכל. שני האחרונים אף נכללו ברשימת "עשרת מהלכי ההיילייט של הלילה" באתר ה-NBA. אך כאמור, זה לא עזר בסופו של דבר לוושינגטון, שרשמה הפסד שני ברציפות.
מדובר בפעם הראשונה ב-25 השנים האחרונות שבה קבוצת NBA מובילה ב-20 נקודות לפחות בשני לילות רצופים ומפסידה בשניהם. התוצאה המצטברת של וושינגטון בחצי הראשון בשני המשחקים האלה היא 106:142, בעוד בחצי השני היא 143:97. אבדיה התייחס לכך בסיום: "זה היה משחק מאוד דומה (לזה מול פורטלנד), נכון? הנטס שיחקו ביחד, נשארו ביחד למרות הכל. וזה לא שאנחנו לא נתנו הכל, זה לא שלא שיחקנו חזק - פשוט עשינו אולי כמה טעויות טיפשיות. ואז, שוב פעם, זה חמק לנו בין הידיים. הלילה אני הולך לחשוב על זה הרבה. אני לא אוהב להפסיד ככה משחקים... אסור לזה לקרות. אסור לזה לקרות פעם נוספת.
צ'ייס יוז, כתב NBC המסקר את וושינגטון, ניתח בסרטון מיוחד את התקופה שעוברת על הישראלי ואף סימן את נקודת המהפך: "משהו השתנה בדני אבדיה לאחרונה, ואני לא מדבר רק על הכינוי 'טורבו'. מאז שהוויזארדס עשו את הטרייד על רוי האצ'ימורה, דני נראה יותר בטוח בעצמו ואגרסיבי, וזה מוביל לכך שיש לו השפעה גדולה בהרבה בחלק הקדמי. יש לו עכשיו יותר זריקות".
"אבל זו לא רק הכמות שהוא לוקח, אלא הסוג", המשיך יוז. "הוא הרבה יותר אסרטיבי כשהוא תוקף את הצבע. מאז עזיבת האצ'ימורה הוא נכנס כמעט פי שתיים יותר לצבע, כשבמקביל הוא מנסה לזרוק פחות מהשלוש. עכשיו הוא יכול להיות קרוב יותר לטבעת - איפה שהוא יעיל. כעת נותר לקוות שהוא ימשיך ככה, כדי שהכינוי ה'טורבו' יוכל להחזיק מעמד. וכך גם החגיגה שבה הוא עושה (תנועה של לחיצה על דוושת הטורבו באופנוע), כי נראה שדני משחק טוב יותר כשיש לו חגיגה קבועה".
פורסם לראשונה: 10:25, 05.02.23