"אני לא מפחד ממנו, הוא סתם עוד שחקן זקן", אמר גארד ממפיס (2) דילון ברוקס על לברון ג'יימס אחרי משחק 2 של הסדרה מול הלייקרס (7), בסיומו השוו הגריזליס ל-1:1. כבר אז היה ברור למדי מה יקרה הלילה (בין שבת לראשון) במשחק מספר 3 במפגש בין הכוכב בן ה-38, מלך הנקודות של הליגה בכל הזמנים, לשחקן שעד כה עשה לעצמו שם בעיקר בזכות הפה הגדול שלו - ואכן לא היו הפתעות.
ג'ה מוראנט חזר מפציעה שהשביתה אותו במשחק 2 ורשם את הופעתו הטובה ביותר מזה זמן מה, אבל זה לא היה קרוב להיות מספיק מול התצוגה דומיננטית של לברון ואנתוני דייויס, והמארחים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 9:35, בדרך לניצחון 101:111 ול-1:2 בסדרה.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס דילון ברוקס
לברון ג'יימס דילון ברוקס
לא כוחות. ברוקס וג'יימס
(צילום: Kirby Lee-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מתפתל מכאבים
לברון ג'יימס מתפתל מכאבים
קם כמו גדול. ג'יימס מתפתל מכאבים
(צילום: EPA/ALLISON DINNER SHUTTERSTOCK)
ברוקס, שזכה לשריקות בוז מאוהדי הלייקרס בכל נגיעה בכדור, רשם מחצית ראשונה נוראית של שבע נקודות בלבד עם 3 מ-13 מהשדה ו-1 מ-5 מהשלוש. מההפסקה הוא חזר מתוסכל מתמיד, ובתחילתו של הרבע השלישי כבר לא הצליח לשלוט בעצביו - הוא שלח את ידו לכיוון המפשעה של ג'יימס, חבט בו בעוצמה שגרמה לכוכב להתפתל מכאבים והורחק באופן מיידי מהמשחק. ג'יימס לעומת זאת נותר על הפרקט וסיים את ההתמודדות עם 20 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
"כל מי שמנסה לפקפק בלברון צריך לדעת - זה גורם לנו לשחק עם אש בעיניים", הסביר מאמן הלייקרס דרווין האם. "כל התיאטרליות הזו של השחקנים שלהם, זה טוב בשביל האוהדים. מבחינתנו, אנחנו רק מנסים לדאוג לעניינים שלנו". לברון עצמו נשאל בסיום על היריבות שהתפתחה עם ברוקס, והצהיר: "איזה סוג של הצהרה אני יכול כבר לתת? אני נמצא בעסק הזה כבר יותר מדי מזמן, כבר עברתי את שלב ההצהרות, אין לי צורך בהן. זו לא הפעם הראשונה שאני חווה דברים כאלה, אני לא נופל לזה". ברוקס, אגב, דווקא סירב להתראיין.
ובחזרה לפתיחה האדירה של הלייקרס: הם השוו הלילה את הפער הגדול ביותר אי פעם בסיום הרבע הראשון של משחק פלייאוף - 26 נקודות. במהלך 12 הדקות הראשונות עמדה ממפיס על 3 מ-25 מהשדה; רק שחקן חמישייה אחד שלה, מוראנט, קלע סל שדה; היא רשמה שישה איבודים לצד אסיסט אחד; ברוקס תרם 0 נקודות.
דייויס הוביל את הלייקרס עם 31 נקודות, 17 ריבאונדים ו-3 חסימות. הוא שחקן הלייקרס הראשון עם לפחות 30 נקודות, 15 ריבאונדים ו-3 חסימות במשחק פלייאוף מאז פאו גאסול ב-2008, ושחקן הלייקרס הראשון שחוסם 15 פעמים בשלושה משחקים רצופים מאז שאקיל אוניל ב-2004.
3 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
שביב של אופטימיות. מוראנט
(צילום: Kirby Lee-USA TODAY Sports)
בזכות מוראנט - שסיים עם 45 נקודות, 13 אסיסטים ו-9 ריבאונדים - ניצחה ממפיס את המחצית השנייה 76:92 ובכך נמנעה מתבוסה ויצאה עם שביב של אופטימיות לקראת משחק 4. זה היה משחק 45 הנקודות השלישי של מוראנט בפלייאוף עוד לפני גיל 24 - והוא השתווה בכך ליריבו לברון ג'יימס במקום הראשון בכל הזמנים.