לא מעט אנשי כדורסל מתארים את אליפות אירופה בכדורסל הנוכחית כטובה ביותר אי פעם. הערב (שלישי) מגיע הטורניר לשלב רבע הגמר. אמנם המשחק שיפתח את שלב שמונה האחרונות יהיה בין ספרד ולורנזו בראון לבין פינלנד (18:15), אך המשחק המרכזי של הערב יהיה בין גרמניה הביתית לבין יוון המושלמת, שעדיין לא הפסידה לאורך הטורניר (21:30).
הגרמנים מגיעים לאחר שכמעט שמטו 27 הפרש בשמינית הגמר, אך למזלם היה להם את המנהיג הבלתי מעורער, דניס שרודר, שהציל את חבריו מהקיפאון וממבוכה לעיני הקהל הביתי בדרך לניצחון 79:85. 22 נקודות ו-8 אסיסטים היו לרכז יוסטון רוקטס מול היריבה מהבלקן, לצד 5 איבודים, אך הפעם - בניגוד לעבר - הנתון הזה לאו דווקא מלמד רעה על שרודר.
1 צפייה בגלריה
דניס שרודר
דניס שרודר
יוביל את גרמניה לחצי הגמר? דניס שרודר
(צילום: AP)
אם ביורובאסקט שנערך לפני חמש שנים בישראל זכור שרודר בעיקר ככוכב כדורסל, אך עם פרצופים ומניירות בהתאם - בטורניר הזה נראה הרכז מרוכז פחות בעצמו ויותר בניהול המשחק. 23.7 נקודות קלע למשחק לצד 5.6 אסיסטים בטורניר ב-2017 אך רשם גם 4.7 איבודים בממוצע, נתון רע מאוד לרכז לכל הדעות. בטורניר הזה מעמיד הרכז אמנם 19 נקודות בממוצע למשחק, אך כשזה מגיע עם 7 אסיסטים ו-2.8 איבודים בלבד, זה בהחלט מעיד על ההתבגרות וגם על החשיבות של שרודר לסגל הגרמני, ששמר על השלד מהאליפות שנערכה לפני חמש שנים.
כעת, לקראת המפגש עם יוון של יאניס אנטטוקומפו - אותה לא ניצחה גרמניה מאז 3 בספטמבר 2001 - יעמוד שרודר למבחן רציני. האם יצליח לסחוב את גרמניה הביתית והמוכשרת על הגב אל מול אחד משני הכוכבים הכי גדולים באליפות? איך יסתדר עם ההגנה היוונית הקשוחה? וכיצד ייראה המפגש שלו עם הרכז הוותיק והמנוסה ניק קלאת'יס? הערב נקבל את התשובה.