פיניקס רחוקה שני ניצחונות בלבד מזכייה באליפות ה-NBA. הלילה (בין חמישי לשישי) היא שוב שמרה על הבית, רשמה 108:118 על מילווקי ועלתה ל-0:2 בסדרת הגמר.
אחד מהסיפורים הגדולים של הערב היה המשחק האדיר של יאניס אנדטוקומבו. נכון, הבאקס שוב הפסידו, אבל הכוכב היווני סיפק שורה סטטיסטית של 42 נקודות, 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות. וכל זאת, לטענתו, כשהוא סבל מהתכווצות שרירים ברבע האחרון.
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
למרות 42 נקודות ו-12 ריבאונדים, את הערב הזה הוא סיים ככה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
שורה סטטיסטית מרשימה. יאניס
(צילום: AP)
"לא חשבתי על זה לרגע", הסביר יאניס בסיום. "כי אם זה היה קורה, זה לא היה יוצא לי מהראש. אני כאן כדי לשחק כדורסל ולנצח". ויאניס ועוד איך שיחק. ברבע השלישי לבדו קלע 20 נקודות כשהוא מחזיר את הבאקס ממינוס 15 עד לחמש בלבד. תצוגה כזו במשחק בודד בסדרת גמר לא נראתה הרבה זמן. למעשה מאז 1993, אז מייקל ג'ורדן קלע 22 נקודות ברבע, גם כן מול פיניקס.
יאניס, למעשה, סיים את המשחק רק נקודה פחות מיתר שחקני החמישייה - ג'רו הולידיי (17), קריס מידלטון (11), ברוק לופז (8) ופי.ג'יי טאקר (7) ביחד. היווני גם הפך לשחקן הראשון בתולדות מילווקי עם 40 נקודות ו-10 ריבאונדים ומעלה במשחק גמר. "כדי לזכות באליפות השינוי הדרוש יהיה בפן המנטלי", ציין.
וקחו עוד נתון: אנדטוקומבו הוא השחקן החמישי אי פעם (לצד שאקיל אוניל, האקים אולג'ואן, אלג'ין ביילור וקארים עבדול ג'אבר) עם 10 משחקים ויותר של לפחות 30 נקודות ו-10 ריבאונדים בפלייאוף אחד.
ומה אומרים אצל המנצחת? "אנחנו יודעים שהולך להיות רועש במילווקי", צחק דווין בוקר, לקראת צמד המשחקים הקרובים בוויסקונסין. כוכב הסאנס, שהוליך את המנצחת עם 31 נקודות, הוסיף: "אני חושב שאנחנו מוכנים לזה. נגיע למשחק 3 בגישה ששוב מתחילים מ-0:0. שזה למעשה משחק מספר 7 בסדרה.
"יש הרבה אמון בקבוצה הזו. זה מה שאני אוהב בה", הודה כריס פול, שרשם 23 נקודות. "אם יש לי מצב קליעה טוב, אני עדיין אמסור למי שפנוי יותר ממני. כשעושים את זה משחק אחרי משחק בכל העונה והמאמנים מתרגלים את זה - אתה בוטח בשיטה".
3 צפייה בגלריה
בוקר ופול
בוקר ופול
צמד בכותרות. בוקר ופול
(צילום: AFP)
לברון מפרגן לכריס פול
פול, בהופעת בכורה בסדרת גמר, פירגן בעיקר לבוקר: "כשהוא לוקח זריקה, אני תמיד בטוח שהיא תיכנס פנימה. אם לא, זה מפתיע אותי". עד כמה הצמד פול-בוקר נהדר? השניים חיברו 113 נקודות בשני המשחקים הראשונים בסדרה - הכי הרבה אי פעם לצמד בשני משחקי הגמר הראשונים ב-NBA.
"הצלחנו לפתח מערכת יחסים שבנויה על אמון. הוא יודע שלא משנה מה קורה, אני תמיד רוצה בטובתו, שאין לי שום כוונה להרע לו", הסביר פול. מי שעשה כבוד לרכז הוותיק הוא חברו הטוב, לברון ג'יימס, שצייץ: "שני משחקים עברו, עוד שניים נותרו".