פרדו וקונטיקט ייפגשו לקרב ראש בראש בגמר טורניר המכללות (בלילה בין שני לשלישי, 04:20) אחרי שהדיחו הלילה (שבת) בהתאמה את הסינדרלה של הטורניר צפון קרוליינה ואת אלבמה.
הראשונה שהבטיחה את הכרטיס לגמר הייתה פרדו, שרושמת גמר שני מאז 1969, בזכות ניצחון 50:63 על מי שמעט מאוד האמינו שתגיע לפיינל-פור, צפון קרוליינה, שקרסה מול הענק הקנדי זאק אידי (2.24 מ'), שאמנם איבד 5 כדורים, אבל כיכב עם 20 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
זאק אידי מעל צפון קרוליינה
זאק אידי מעל צפון קרוליינה
זאק אידי מעל צפון קרוליינה
(צילום: Bob Donnan-USA TODAY Sports)
בקרב הענקים של המשחק הזה די ג'יי בארנס ג'וניור ירד כמפסיד עם 8 נקודות ו-4 כדורים חוזרים. כאמור, מעט מאוד האמינו שהמנוצחת תפלס את דרכה לארבע האחרונות, אחרי שהציגה עונה סדירה בינונית. 50 הנקודות שקלעה הלילה היוו אקורד סיום צורם - שיא שלילי עונתי ושיא שלילי במעמד חצי גמר המכללות. בפרדו חולמים עכשיו על תואר ראשון והיסטורי לאינדיאנה.
2 צפייה בגלריה
קלינגן
קלינגן
18 נקודות ו-4 ריבאונדים. קלינגן
(צילום: CRISTINA QUICLER / AFP)
מי שתחכה לה בגמר, כאמור, היא קונטיקט שניצחה 72:86 את אלבמה ומגיעה למעמד שנה שנייה ברציפות (לראשונה מאז 2007, אז עשתה זאת פלורידה). הסנטר דונובן קלינגן (2.18 מ') סיים כמצטיין אצל המנצחת עם 18 נקודות ו-4 ריבאונדים, וסטפון קאסל הוביל את הקלעים עם 21 נקודות. אצל המפסידה היה זה מארק סירס שבלט עם 24 נקודות, וגרנט ווילסון רשם דאבל דאבל (19 נקודות ו-15 ריבאונדים).