האמת, אף אחד לא ראה את זה מגיע. מילווקי היא אחת הקבוצות הטובות במזרח, וושינגטון מנמושות ה-NBA, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) זה ממש לא נראה כך בקפיטל וואן ארנה. למרות סגל חסר, הוויזארדס היממו את הבאקס עם 113:117 ביתי, כשדני אבדיה רושם את אחת ההופעות הטובות שלו בקריירה.
בעקבות היעדרותם של קייל קוזמה, טיוס ג'ונס, רישון הולמס, לנדרי שאמט ובילאל קוליבאלי, הפורוורד הישראלי זכה ל-39 דקות על הפרקט והחזיר עם שורה סטטיסטית נהדרת: 23 נקודות (10 מ-17 מהשדה, 0 מ-5 משלוש, 3 מ-4 מהעונשין), 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים, חטיפה, חסימה, 3 איבודים ומדד פלוס מינוס 9+, הגבוה מבין שחקני שתי הקבוצות.
4 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
ניצחון מרשים. אבדיה
(צילום: Jess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
קיספרט ואבדיה
קיספרט ואבדיה
קיספרט ואבדיה מבינים שזה היום שלהם
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
אבדיה, שקלע 20 נקודות כבר אחרי שלושה רבעים, היה אחראי גם למהלך המנצח של המשחק - אסיסט מחוף לחוף לאנתוני גיל שקבע, 11 שניות לסיום, את התוצאה הסופית. וושינגטון עלתה למאזן 61:15 במקום ה-14 במזרח - וכן, למרות הכל בקרוב תצא לים ואת הפלייאוף תראה מהבית בטלוויזיה.
הוויזארדס הוליכו לאורך כמעט כל הערב, אבל את הבריחה ביצעו בתחילת הרבע השני. אחרי מחצית בו הובילו 54:58, אבדיה וחבריו יצאו לריצת 1:12 ועלו כבר לפלוס 15. הפורוורד הישראלי רשם שני אסיסטים רצופים בקלאץ' - לשלשה של קורי קיספרט וסל קל של גיל - שסידרו יתרון 106:115.
4 צפייה בגלריה
טריפל-דאבל שלא הספיק. יאניס
טריפל-דאבל שלא הספיק. יאניס
טריפל-דאבל שלא הספיק. יאניס
(צילום: Reggie Hildred-USA TODAY Sports)
מילווקי נטולת דמיאן לילארד לא ויתרה. יאניס אנדטוקומבו סיפק עוד טריפל-דאבל לפנתיאון (35 נקודות, 15 ריבאונדים ו-10 אסיסטים) וקריס מידלטון מזער ל-115:113. אז הגיע שוב אבדיה, כאמור, עם מסירה גדולה לגיל, שנעץ את המסמר האחרון.
קורי קיספרט הצטיין אצל המנצחת עם 27 נקודות, ג'ארד באטלר תרם 17 וג'ורדן פול קלע 16 והוסיף שיא קריירה של 13 אסיסטים. שני האסים המפתיעים של בראיין קיף היו גיל שסיפק 12 נקודות ו-9 ריבאונדים וטריסטן ווקצ'ביץ', הסרבי שרק בחודש שעבר חתם אצל הוויזארדס, שקלע 14.
4 צפייה בגלריה
אבדיה מול יאניס
אבדיה מול יאניס
אבדיה לא עושה חשבון ליאניס
(צילום: Reggie Hildred-USA TODAY Sports)
מהעבר השני, מידלטון סיים עם 24, פאט קונאטון קלע 15 וובובי פורטיס (12 ריבאונדים) הוסיף 12 לבאקס (28:47). ומה מצפה כעת לוושינגטון? כבר הלילה הם יארחו את לברון ג'יימס ולוס אנג'לס לייקרס למשחק פיקנטי ומסקרן.