דור מרינה, שמחזיק בשרוול קליעה של קיירי ארווינג, כוכב NBA בעל דעות אנטישמיות, מעמיד אותו למכירה פומבית. ההכנסות יועברו למטה משפחות החטופים ולזכרם של אלון שמריז ז"ל ויותם חיים ז"ל, החטופים שנהרגו בשוגג על ידי צה"ל.
ארווינג, שחקנה של דאלאס, ידוע כמי שנוהג לספק אמירות שנויות במחלוקת. למשל מסיבת עיתונאים בחודש שעבר שבה הופיע עם כאפייה, או פרסום סרטון בעל תכנים אנטישמיים שגרם להשעייתו. לעיתים הוא מביע תמיכה בפלסטינים.
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג
פרסם סרטון בעל תכנים אנטישמיים. קיירי ארווינג
(AP Photo/Kamran Jebreili)
על רקע המלחמה בעזה, במשחק נגד יוטה ג'אז הניפו אוהדים שלטים שבהם נכתב: "אני גאה להיות יהודי". ארווינג ניגש לאנשי האבטחה באולם ודרש שהשלטים יוסרו.
מרינה, שחקן כדורסל בעצמו, קיבל השראה מכדורגלן העבר רונן חרזי. כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, חרזי העמיד למכירה פומבית את חולצתו של כדורגלן העבר הצרפתי אריק קאנטונה, אחרי שזה תקף את ישראל. הכסף, הבטיח חרזי, יועבר לחיילי צה"ל ושיקום עוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
yk13749660
yk13749660
מרינה עם השרוול
"בהשראת הכתבה על חרזי וקאנטונה החלטתי להפוך את הבורות של קיירי לתרומה לעם היהודי", מסביר מרינה, "ב־2014 היה משחק אימון של נבחרת ארה"ב, עם כל הכוכבים הגדולים. בדיעבד זה הפך לאחד המשחקים הזכורים ביותר. פול ג'ורג', כוכב NBA, שבר שם את הרגל".
המשחק הסתיים לפני הזמן ואירווינג הסיר את שרוול הקליעה ("סליב") והשליך אותו על הספסל, סמוך למרינה. "כל סכום שארוויח אתרום למטה משפחות החטופים", הוא אומר, "את התרומה אני רוצה להקדיש לאלון שמריז ז"ל ששיחק כדורסל בשער הנגב, וליותם חיים ז"ל ששיחק באשכול".
הפריט יעלה בבית המכירות "פנטגון פומביות" במחיר התחלתי של 1,500 דולר.
פורסם לראשונה: 00:00, 08.01.24