אדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022.
מחצית ראשונה מבריקה, כדורגל נוצץ, מהלכים מלהיבים והצגה לכל עשרות אלפי הצופים שהגיעו לאצטדיון 974. ברזיל ברבע הגמר אחרי 1:4 על דרום קוריאה ונראית מפחידה מתמיד. מהרגע הראשון זה הרגיש שונה, האנרגיות על הדשא, הריקודים אחרי כל השער, אליהם הצטרף אפילו המאמן צ'יצ'ה והתחושה היא שהם נהנו מכל רגע.
הפתיחה הייתה מסחררת. ויניסיוס כבש את הראשון בבעיטה חכמה לפינה הרחוקה, ניימאר מיד הכפיל בפנדל, והשער השלישי, היפה במשחק הגיע בסיום מהלך קבוצתי מבריק וסיום אלגנטי של רישרליסון בדקה ה-29. לוקאס פאקטה הצטרף לקונצרט (וסליחה על הקלישאות) וחתם מחצית באמת יוצאת דופן, כזו שבהחלט מדליקה נורות אדומות אצל כל היריבות של הסלסאו לתואר.
2 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה
שחקני ברזיל עם השלט לפלה
(צילום: רויטרס)
כמה מרשימה הייתה הרביעייה הזו של ברזיל בחצי הראשון? זו רק הפעם השנייה מאז 1958 שנבחרת כובשת ארבעה שערים בחצי הראשון של משחק נוקאאוט. הפעם הקודמת? בתבוסה של הברזילאים 7:1 לגרמניה בחצי הגמר ב-2014.
וזה לא שרק ההתקפה עבדה, גם אליסון סיפק משחק פשוט אדיר, עם שלל הצלות, כמה מהם פשוט נפלאות. בסופו של דבר, אחרי חמש עצירות גם הוא נכנע לבעיטה האדירה של פאיק סונג-הו. את התשואות הוא קיבל כשפינה את המקום בין הקורות לווברטון, השוער השלישי של ברזיל, שרשם הופעה ראשונה בקריירה במונדיאל.
גם הסיום היה מרגש לא פחות, כשכל שחקני הסגל עלו עם שלט ענק, עליו התנוססה התמונה של פלה והקדישו את הניצחון עבורו. אגב פלה, הפנדל של ניימאר, ששיחק מצוין ולא נראה כאילו רק חזר מפציעה, העמיד אותו מרחק שער בודד מגדול שחקני ברזיל (76 לעומת 77).
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ככה חוזרים מפציעה. ניימאר
(צילום: רויטרס)
"אנחנו מאחלים לו רק טוב ומקווים שהוא יחלים בהקדם", אמר ניימאר בסיום. "אני מקווה שהוא נהנה מהניצחון שלנו. בחיים לא הייתי מעלה על הדעת שאהיה כל כך קרוב אליו".
על הפציעה הוסיף: "זה קרה לי כשהייתי בתקופה טובה, אחרי עונה טובה מאוד וזה לא פשוט להיפצע בצורה כזו. בכיתי המון כל הלילה, אבל לשמחתי הכל הסתדר וזה היה שווה את זה. עכשיו הזמן שלנו להסתכל קדימה, אנחנו חולמים לזכות במונדיאל, אבל צריך לעשות את הדברים צעד אחר צעד. נותרו לנו עוד שלושה משחקים לשם. אנחנו מפוקסים במטרה לזכות בתואר".
"אנחנו יכולים להמשיך לרקוד עד הגמר", אמר ויניסיוס, שגם הוא, כמו ניימאר, סיים עם שער ובישול. "שולחים חיבוק גדול לפלה, שצריך חיזוק מאיתנו. הניצחון הזה מוקדש לו כדי שהוא יוכל לצאת מהמצב הרפואי בו הוא נמצא. רוצים להיות אלופים עבורו".