מה שחסר להארי קיין

אנגליה – איראן (15.00, בית 2). ארון הגביעים של הארי קיין מלא, הוא יכול להתגאות בו. שלושה גביעים של מלך שערי הליגה האנגלית, אחד ששייך למבשל המצטיין, מלך שערי המונדיאל, חמש פעמים בנבחרת העונה באנגליה. רשימה חלקית. אבל ברמה הקבוצתית, עם טוטנהאם או הנבחרת? נאדה. אפס תארים. הארי קיין הוא מלך ללא תואר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אפשר בקלות לטעון שקיין הוא השחקן הטוב ביותר שמעולם לא זכה בתואר קבוצתי. יש שחקנים גדולים שלא חגגו עם הקבוצה שלהם זכייה משמעותית, נניח סוקרטס הברזילאי, אבל גם להם יש איזה גביע פאוליסטה כזה או אחר, משהו. לקיין אין כלום. ארבעה גמרים, כולל של ליגת האלופות ויורו 2020, אבל גביע אין. קפטן אנגליה מעולם לא הניף.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
מעולם לא הניף גביע. קיין
(צילום: gettyimages)
קיין בן ה-29, כנראה במונדיאל האחרון שהוא מגיע אליו בשיא, יפתח היום את הטורניר שלו כשאנגליה תשחק מול איראן. אנגליה, בניגוד לטורנירים קודמים שנפתחו בתקוות גדולות והסתיימו באכזבה, נראית הפעם פחות טוב, עם בעיות בעיקר בהגנה, אבל הבית המוקדם שלה נוח יחסית, ולכן קיין הוא המועמד המוביל של סוכנויות ההימורים לסיים כמלך השערים, בדיוק כפי שקרה בגביע העולם הקודם.
זה ודאי נחמד עבור קיין, ויכול להיות שבקטאר הוא גם יהפוך לכובש האנגלי הגדול בכל הזמנים, כיוון שרק שני שערים מפרידים בינו לבין וויין רוני, שהבקיע יותר מכל אחד אחר עבור נבחרת "שלושת האריות". אך הקריירה הולכת ומתקדמת, ועוד מעט מסתיים העשור השלישי לחייו: האם קיין, מגדולי הכובשים בפרמייר-ליג, זה שהוביל את אנגליה לחצי הגמר במונדיאל ברוסיה ולגמר היורו לפני שנה וחצי, יסגור קריירה בלי לזכות בשום דבר?
5 צפייה בגלריה
186 שערים בפרמייר-ליג. הארי קיין
186 שערים בפרמייר-ליג. הארי קיין
תמיד בכושר טוב. קיין
(צילום: רויטרס)
כדי שהזכייה תגיע עם אנגליה הדברים תלויים בקיין עצמו. לא רק, כמובן, אבל הוא הסלע היציב היחידי בהתקפה, באנקר. יכול להיות שנראה את רחים סטרלינג ופיל פודן, מרקוס רשפורד ובוקאיו סאקה יקבלו דקות, ויש גם את ג'ק גריליש וג'יימס מדיסון. לא ברור מי ישחק לצידו.
הקפטן גם קריטי לשיטת המשחק של המאמן גארת' סאותגייט. קיין הוא לא רק כובש מחונן אלא גם מוסר מעולה. יש שיגידו הטוב ביותר בנבחרת. הוא יורד למרכז המגרש, לוקח איתו שחקן הגנה, ואז מחלק מסירות לשחקני הכנף שנכנסים לרחבה. הוא עושה הכל. בטורניר אחד אפילו היה זה שמרים את כדורי הקרן.
קיין בכושר לא רע העונה, וזה משהו שאפשר להגיד עליו כמעט תמיד. יש לו בינתיים 12 שערים בליגה, שני רק לארלינג הולאנד שאיתו אי אפשר להתחרות. הוא גם היה מלך שערי מוקדמות המונדיאל, יחד עם ממפיס דפאי ההולנדי, הרבה בזכות שני המשחקים האחרונים בקמפיין. אותם משחקים לא היו מול יריבות חזקות, בלשון המעטה, אבל ההישג של קיין היה מדהים - הוא הבקיע בשניהם לפחות שלושער עוד במחצית הראשונה. מול אלבניה היה זה שלושער מושלם – ברגל ימין, בשמאל, ובנגיחה – ונגד סן-מרינו הוסיף עוד אחד, חגג רביעייה.
עם זאת, לא מדובר במשחקים החשובים מכל, רחוק מכך, ולכן יש איזה קו מחבר עבור קיין בין טוטנהאם לבין אנגליה. בשני המקומות הוא כובש ללא הפסקה, אבל מבחינה קבוצתית זה תמיד ליד, לא מספיק כדי לרוץ עד הסוף. קיין, שהיום יעלה למשחק עם סרט קפטן המביע תמיכה בקהילה הגאה, מעשה שכנראה יביא לקנס להתאחדות האנגלית, עושה את זה שלו - אבל זה לא מספיק.
אנגליה, כאמור, לא נחשבת הפעם לאחת הפייבוריטיות להפוך לאלופת העולם, אבל אולי דווקא עם נקודת הפתיחה הזו היא תפתיע. אז המלך לא יהיה רק עם כתר על הראש אלא גם יחזיק גביע מוזהב בידיים ויניף אותו לשמיים.
5 צפייה בגלריה
קיין באימון
קיין באימון
קיין. מוכן למונדיאל
(צילום:AFP)

הכדור אצל יאנסן

סנגל – הולנד (18.00, בית 1). כולם יודעים שלהולנד יש כמות שחקני הגנה מרשימה, עד כדי כך שההערכות הן שגם מתיאס דה ליכט מבאיירן מינכן וסטפן דה פריי של אינטר יפתחו את המשחק על הספסל, אבל כדי לנצח היא צריכה להבקיע, ובהולנד מחכים לראות על מי יסמוך לואי ואן חאל בהקשר הזה.
ממפיס דפאי - שחקן ההתקפה היחידי שתמיד פותח - פצוע ולא אמור להיות כשיר למשחק הראשון, ונדמה שהולנד תסתמך על שני שחקנים מהליגה ההולנדית: קודי חאקפו (איינדהובן) וסטיבן ברחוויין (איאקס). כדאי להכיר גם את וינסנט יאנסן, חלוץ שהוא יותר סקורר מהם, ששיחק בשלוש השנים האחרונות במקסיקו ועבר בקיץ לאנטוורפן.
5 צפייה בגלריה
וינסנט יאנסן
וינסנט יאנסן
וינסנט יאנסן
(צילום: AFP)

המקל אצל בייל

ארה"ב – וויילס (21.00, בית 2). נדמה שבשנים האחרונות גארת' בייל משחק יותר גולף מאשר כדורגל, ויש הטוענים שהוא בחר באיזו קבוצה לחתום לפי מגרשי הגולף באזור. ובאיזו קבוצה מדובר? לוס אנג'לס מארה"ב, הנבחרת שנגדה הוא עומד להתמודד הערב.
בייל פתח בשני משחקים בלבד בלוס אנג'לס, אבל יירשם תמיד בספר הזכרונות של המועדון. בגמר הפלייאוף מול פילדלפיה עלה בייל מהספסל בהארכה והשווה בנגיחה בדקה ה-128, השער המאוחר ביותר בתולדות ה-MLS. בייל ולוס-אנג'לס ניצחו בפנדלים והפכו לאלופים בפעם הראשונה בהיסטוריה.
5 צפייה בגלריה
בייל
בייל
מגיע למונדיאל אחרי שזכה בעוד תואר
(צילום: גטי אימג'ס)

שווה לעקוב

טימותי וואה, בן 22, ארה"ב. בנו של ג'ורג' וואה האגדי, זוכה "כדור הזהב" והיום נשיא ליבריה, מייצג דווקא את ארה"ב. מדובר בשחקן האתלטי ביותר בסגל, שמאיץ מהכנף ויכול לשחק גם כחלוץ במרכז. וואה פרץ בליל הצרפתית בעונה שעברה, אבל העונה עדיין לא הצליח להבקיע.

פינת הניחושים

אנגליה – איראן 0:2. הפחד של סאות'גייט מהיכולת ההגנתית מביא לפעמים את אנגליה לשחק בהילוך נמוך מקדימה, אבל הבדל האיכות גדול מדי.
הולנד – סנגל 0:1. סנגל זכתה באליפות אפריקה לא רק בזכות סאדיו מאנה, שלא יהיה במונדיאל, אלא כי יש לה הגנה חזקה. הולנד תתקשה.
ארה"ב – וויילס 1:1. הוולשים יודעים להפתיע בטורנירים, ולמרות שהם נחשבים לאנדרדוג במשחק הזה - לא בטוח שיהיו פחות טובים מהאמריקאים.

מה תגידו לחברים כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"בלינגהאם חייב לחזור לאנגליה, יתאים בדיוק לליברפול"
"ואן חאל החליט ברגע האחרון מי יהיה השוער הפותח, הוא יודע/לא יודע מה הוא עושה"
"האמריקאים רק בונים את עצמם למונדיאל הבא, הם יארחו אותו עם קנדה ומקסיקו"