כמו בכל מונדיאל, גם מזה הנוכחי ייעדרו נבחרות חזקות רבות ואיתן כמובן גם הרבה שחקנים טובים, שלא יגיעו לקטאר.
מונדיאל 2022 בקטאר: הספירה לאחור
נבחרת איטליה היא כמובן הבולטת ביותר שנשארה מחוץ לטורניר, אבל גם לנורבגיה, מצרים ואפילו אוסטריה יש נציגים בכירים בנבחרת הנעדרים, כמו גם לא מעט פצועים שייאלצו לפספס את טורניר הנבחרות הגדול והחשוב מכולם. הלכנו על מערך קלאסי של ארבעה שחקני הגנה, שניים במרכז המגרש, שני קשרים התקפיים ושני חלוצים.
6 צפייה בגלריה
הולאנד, דונארומה וסלאח
הולאנד, דונארומה וסלאח
הולאנד, דונארומה וסלאח
(צילום: gettyimages)

שוער

ג'אנלואיג'י דונארומה (איטליה) - שוער איטליה ופריז סן ז'רמן, שהיה טוב מאוד בזכייה של האזורי ביורו, היה שותף גם לקמפיין המוקדמות הלא טוב וההדחה המבישה בידי צפון מקדוניה בפלייאוף.

הגנה

ריס ג'יימס/קייל ווקר (אנגליה) - מי זוכר עכשיו שאחד הנושאים המדוברים ביותר לפני היורו האחרון היה מי ישחק כמגן ימני באנגליה. טרנט אלכסנדר ארנולד, ריס ג'יימס, קייל ווקר, קירן טריפייר ואפילו ארון וואן ביסאקה נחשב אז למועמד לגיטימי. הפעם ווקר וג'יימס פצועים ועדיין לא ברור אם יתאוששו בזמן ואלכסנדר ארנולד לא בשיא הכושר. נראה שנותרה לאנגליה בעיית מגן ימני, אבל היא השתנתה לגמרי.
דויד אלאבה (אוסטריה) - בלם ריאל מדריד, שבדרך כלל משחק דווקא בקישור בנבחרת, לא הצליח לעלות עם אוסטריה אל הטורניר. למרות הסגל המרשים של האוסטרים, שכולל בעיקר שחקני בונדסליגה, הנבחרת לא הגיעה אל המונדיאל מאז צרפת 1998, כלומר כשלה בששת הניסיונות האחרונים שלה במוקדמות.
6 צפייה בגלריה
מילאן שקריניאר חוגג
מילאן שקריניאר חוגג
אחד משחקני ההגנה המחוזרים ביותר בקיץ האחרון. שקריניאר
(צילום: AP)
מילאן שקריניאר (סלובקיה) - בלם אינטר היה אחד משחקני ההגנה המחוזרים ביותר בקיץ האחרון ויהיה כך גם בחלונות הבאים. לצערו, הזדמן לו להיות חלק מנבחרת סלובקית מאוד לא מרשימה, נכון לעכשיו. הבלם בן ה-27 וחבריו סיימו במקום השלישי בבית שלהם, הרבה מתחת לרוסיה (שבכלל לא תשתתף) וקרואטיה, שעלתה אוטומטית.
אנדרו רוברטסון/קירן טירני (סקוטלנד) - מגני ליברפול וארסנל לא הצליחו לעלות לגביע העולמי למרות שסקוטלנד סיימה במקום השני בבית 6 של המוקדמות. זה נגמר בסופו של דבר עם הפסד 3:1 בחצי גמר פלייאוף המוקדמות והשניים יצפו במונדיאל מהבית ויאגרו כוחות לקראת המחצית השנייה של העונה בפרמייר ליג.
6 צפייה בגלריה
דויד אלאבה
דויד אלאבה
גם העלייה המטאורית שלו לא עזרה לאוסטריה להגיע למונדיאל לראשונה מאז 1998. אלאבה
(צילום: gettyimages)

קישור

מרקו וראטי (איטליה) - גם קשר פריז סן ז'רמן לא יהיה במונדיאל הקרוב אחרי שלא הצליח לעלות אליו עם נבחרתו. במקרה שלו אפשר להמר בזהירות שגם אם איטליה הייתה עולה, הוא כבר היה נפצע או מושעה. לכאן אפשר להכניס גם את חבריו לנבחרת ז'ורז'יניו מצ'לסי וכמובן את ניקולו בארלה מאינטר.
פול פוגבה (צרפת) - אלוף העולם עבר בקיץ ליובנטוס ממנצ'סטר יונייטד אחרי, איך נקרא לזה, חוסר הצלחה באולד טראפורד. גם החזרה ליובה לא עברה בצורה חלקה והקשר נפצע ועדיין לא שיחק ולו דקה במדי הגברת הזקנה. גם במונדיאל הקרוב הוא לא ישתתף ולאור הפרסומים השונים על המכשפות והכישופים, קשה להאמין שיותר מדי שחקנים בסגל הצרפתי מזילים דמעה.
6 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
קשה להאמין שיותר מדי שחקנים בסגל הצרפתי מזילים דמעה. פוגבה
(צילום: gettyimages)
אנגולו קאנטה (צרפת) - הקשר האחורי הנפלא של צ'לסי היה אמור להיות חלק מרכזי בסגל של דידייה דשאן, וכמובן מהבולטים בנבחרת שזכתה במונדיאל שנערך ברוסיה ב-2018. קאנטה נפצע בחודש שעבר באימון צ'לסי, ייעדר תקופה ארוכה ועכשיו השאלה הגדולה: מי יהיה הגרזן של דשאן בגביע העולמי?
ריאד מחרז (אלג'יריה) - הקיצוני של מנצ'סטר סיטי לא הצליח לעזור לחבריו לעלות אל המונדיאל. אלג'יריה שיחקה בפלייאוף מול קמרון, ניצחה 0:1 במשחק הראשון בחוץ, אבל אז הפסידה 2:1 בגומלין בבית משער של קרל טוקו אקמבי בדקה ה-124 והודחה. מחרז לא יהיה בטורניר.
6 צפייה בגלריה
ריאד מחרז שחקן נבחרת אלג'יריה
ריאד מחרז שחקן נבחרת אלג'יריה
קמרון שלחה אותו ואת חבריו הביתה בצורה הכי אכזרית שיש. מחרז
(צילום: AP)

חלוצים

ארלינג הולאנד (נורבגיה) - החלוץ הענק של מנצ'סטר סיטי וחבריו לא הצליחו לעלות אל המונדיאל אחרי שסיימו במקום השלישי בבית 7 אחרי הולנד וטורקיה. אבל סביר להניח שבמונדיאלים הבאים כבר נראה אותו ואת חבריו הצעירים והכישרוניים.
מוחמד סלאח (מצרים) - קצת פחות מחודשיים אחרי שסנגל של סאדיו מאנה ניצחה אותו ואת מצרים בגמר אליפות אפריקה, האריות של טרנגה הדיחו את הפרעונים גם בפלייאוף המוקדמות. כדי לזרות עוד קצת מלח על הפצעים, זה גם נגמר פעמיים בפנדלים.
6 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח שחקן נבחרת מצרים
מוחמד סלאח שחקן נבחרת מצרים
סנגל מופיעה בסיוטים שלו. סלאח
(צילום: AP)
שווים אזכור: מרטין אודוגור (נורבגיה), טימו ורנר (גרמניה), נאבי קייטה (גינאה), דיוגו ז'וטה (פורטוגל), ויקטור אוסימן (ניגריה), פרנק קסייה (חוף השנהב), לואיס דיאס (קולומביה), אלכסנדר איסק ואמיל פורסברג (שבדיה), דומיניק סובוסלאי ו-וילי אורבן (הונגריה).