המונדיאל בקטאר מביא איתו לא מעט ביקורות. מהדרך שבה נבחרה המארחת, כספי השוחד שריפדו את מקבלי ההחלטות, השחיתות, הפגיעה בזכויות אדם במדינה והיחס ללהט"ב. אבל איזו מדינה היא קטאר? מה המאפיינים של הממשל, איך היא הפכה לשחקן מרכזי בפוליטיקה העולמית, איפה היא ממוקמת בזירה האזורית והעולמית? ולמה בכלל היא צריכה את הדבר הזה שנקרא מונדיאל?
בפרק השלישי של הפודקאסט "מונדיאל במדבר" אירחנו את ליעד אוסמו, מומחה לעולם הערבי, שהסביר על המניעים השונים של הנסיכות הקטנה במפרץ הפרסי, המעורבות הפוליטית והתיווך שלה באזורי סכסוך, התמיכה שלה בארגון חמאס (כולל מזוודות הכסף המפורסמות) וסיפר מדוע היא נחשבת לילד המרדני עם הארנק הכי עמוק בשכונה.
2 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל בקטאר
מתכוננים למונדיאל בקטאר
מתכוננים למונדיאל בקטאר
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
אצטדיון לוסייל קטאר
אצטדיון לוסייל קטאר
אצטדיון לוסייל קטאר
(צילום: EPA)
אוסמו גם התייחס למחאה הגוברת נגד קטאר סביב נושא זכויות האדם, הסביר מה זה בעצם sport washing, וניסה להסביר איך הדבר נראה דרך עיניים מקומיות, ולא מנקודת המבט המערביות שמורגלות בקודים ליברליים או שמתיימרים להיות כאלה.
בנוסף סיפק כתב "ידיעות אחרונות" בברלין, זאב אברהמי, אמירה אישית על התחושה המעיקה שלו לקראת המשחקים, הקושי שלו לצפות במונדיאל שנולד בחטא, ומה יעשה כשהבן שלו יבקש לראות עם אבא את אירוע הכדורגל הגדול בעולם. גם איציק שאשו הגיע כדי לספר מה מעצבן אותו, תוהה בקול אם נבחרת קטאר מסוגלת לגרד ניצחון בספורטיאדה באילת, ואיכשהו מגיע אפילו לחברת הכנסת אורית סטרוק.
האזינו לפרקים הקודמים של מונדיאל במדבר:
הפודקאסט "מונדיאל במדבר" עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים לקראת הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, יביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ולאחר שריקת הפתיחה ילווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות בהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.
פורסם לראשונה: 07:21, 13.11.22