המסע נגמר. המשימה הושלמה. ארגנטינה זכתה במונדיאל. לאו מסי אלוף העולם. וכל הסיפור הזה מסתיים עם הגמר הכי גדול אי פעם בתולדות הכדורגל.
ואחרי שהקונפטי נחת, הדמעות התייבשו ומסי נוסע לחגוג בכיכר המרכזית בבואנוס איירס - זמן טוב לבחון את דמותו של גאון הכדורגל האהוב בכל רחבי העולם.
מהו סוד הקסם של אגדת מסי? עד כמה הוא דמות מעניינת בהשוואה לספורטאי-על אחרים? ואם היינו צריכים לביים סרט דוקומנטרי או עלילתי, האם הוא היה מחזיק 90 דקות - או שמחוץ למגרש הכדורגל מדובר בטיפוס משעמם למדי?
1 צפייה בגלריה
ארגנטינה חוגגת
ארגנטינה חוגגת
סוף מהאגדות. מסי והחבר החדש
(צילום: AP)
כדי לענות על השאלות האלו שוחחנו עם מבקרי התרבות והטלוויזיה שגם אוהבים מאוד כדורגל, רז שכניק ועינב שיף, שסיפקו כמה תובנות מעניינות ואפילו הציעו שמות של במאים מתאימים למשימה.
איציק שאשו, שהקפיד להישאר כועס ועצבני לאורך כל הטורניר, הודה שמשחק הגמר המטורף בין ארגנטינה לצרפת סחף גם אותו, אבל תהה בנוגע לשוויון הנפש של מסי בסיום ודרש קצת דמעות של קתרזיס לטיני.
בשבועות שלפני המונדיאל ובמהלכו, הפודקאסט מונדיאל במדבר עסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, הביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, וליווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין גם לפרקים קודמים כאן ב-ynet או ללחוץ על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.
פורסם לראשונה: 15:37, 19.12.22