"זה הכל חברים, נתתם לי הכל, אני נתתי הכל, עשינו הכל ביחד". בצניעות האופיינית לו, השוער האגדי ג'אנלואיג'י בופון הודיע היום (רביעי) על פרישה מכדורגל אחרי קריירה מפוארת. השוער בן ה-45, שלבש בעונה שחלפה את מדי פארמה ולפני את מדי יובנטוס ופ.ס.ז', צפוי להפוך למנהל הטכני של הנבחרת הלאומית, לצדו של המאמן רוברטו מנצ'יני.
השחקן שזוהה לאורך רוב הקריירה שלו עם יובנטוס, החליט לתלות את הכפפות למרות שהוא מחזיק בחוזה עם פארמה לעונה נוספת (עד יוני 2024). בנוסף, ובאופן לא מפתיע, הוא דחה הצעה מפתה מהליגה הסעודית.
4 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י בופון במדי פארמה, השנה
ג'אנלואיג'י בופון במדי פארמה, השנה
זה נגמר. בופון
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
בופון עם גביע העולם ב-2006
בופון עם גביע העולם ב-2006
בופון עם גביע העולם ב-2006
(AP Photo/Thomas Kienzle)
4 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י בופון במדי פארמה 1995
ג'אנלואיג'י בופון במדי פארמה 1995
במדי פארמה בתחילת הקריירה
(Allsport/Getty Images)
על פי דיווחים באיטליה, בופון עשוי לקבל מינוי בנבחרת, כשיתפוס את מקומו של ג'אנלוקה ויאלי, ששימש מנהל טכני עד חודש דצמבר 2022, אז נאלץ להתפטר עקב מחלה שגבתה את חייו בינואר האחרון.

אחד הגדולים בהיסטוריה

בופון מחזיק בשיא כל הזמנים בהופעות בנבחרת איטליה – 176. את הופעת הבכורה במדים הלאומיים הוא רשם במסגרת משחקי הפלייאוף של מונדיאל 1998 באוקטובר 1997, וכשהוא בן 19 בלבד.
בעיני רבים נחשב בופון לשוער הטוב ביותר בכל הזמנים, הוא לקח חלק בחמישה מונדיאלים ואף זכה ב-2006 לאחר ניצחון בדו קרב פנדלים (3:5) נגד צרפת. במונדיאל זה הוא ספג רק שני שערים וללא ספק היה חלק משמעותי בזכייה. ב-2006 היה מועמד לכדור הזהב וסיים במקום השני אחרי חברו לנבחרת פאביו קנאברו. ביורו 2012 הגיע עם איטליה לגמר היורו בו הפסידה לספרד. בופון פרש מהמדים הלאומיים ב-2017, אחרי קריירה בת 20 שנה.
4 צפייה בגלריה
בופון יובנטוס
בופון יובנטוס
בופון ויובנטוס. נחשב עבור רבים לטוב ביותר בהיסטוריה
(צילום: AP Photo/Antonio Calanni)
בופון ערך את הופעת הבכורה שלו בגיל 17 בלבד בשנת 1995 במדי פארמה, וארבע שנים אחר כך הוא זכה איתה בגביע אופ"א ובגביע האיטלקי. הוא הפך לשוער היקר בהיסטוריה ב-2001 כשיובנטוס קנתה אותו ב-52 מיליון אירו.
הוא הפך לאחד הסמלים הגדולים של יובנטוס עם עשר אליפויות ב-19 עונות בנוסף לחמש זכיות בגביע האיטלקי, והיה אחד מהכוכבים הבודדים שנשארו ביובה אחרי שנשרה לליגת השנייה ב-2006 בשל פרשת הקאלצ'ופולי. הוא הגיע עם יובה לשלושה גמרי ליגת האלופות, אבל הפסיד בכולם.
הבלם לאונרדו בונוצ'י, ששיחק איתו במשך שנים ארוכות בנבחרת איטליה ויובנטוס כתב לו: "היית מיוחד וכך תמיד תהיה. אין מספיק מילים שיתארו מי אתה וכמה לימדת אותי. תודה לך".