ערן זהבי שכח לחלוטין מפתיחת העונה הבינונית שלו, ויש לומר חסרת המזל, בפ.ס.וו איינדהובן. לישראלי יש 12 שערים ב-15 משחקיו האחרונים, כולל מול איאקס ואולימפיאקוס. הבוקר (שבת) התפרסם באתר ההולנדי "אחלמיין דחלבלאט" ראיון נרחב עם החלוץ, בו הוא בין היתר התייחס לביקורות שהוא סופג למרות המספרים שהחל לספק.
"התקשורת כל הזמן מפעילה עליי לחץ, אבל זה כלום לעומת הלחץ שאני שם על עצמי", אמר זהבי. "אתם לא רוצים להיכנס לראש שלי, תמיד סוער שם. אני תמיד מלא בביקורת עצמית. גם אחרי משחק טוב אני עדיין חושב על רגע כזה או אחר איך יכולתי להיות טוב יותר. כשנדבקתי בקורונה חשבתי: מה עשיתי לא טוב, איזה טעות עשיתי".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אני תמיד מלא בביקורת עצמית". ערן זהבי
(צילום: רויטרס)
"ההתחלה שלי כאן הייתה אחת מהתקופות הקשות בקריירה שלי", הוא טוען. "אני אף פעם לא אוהב להשתמש בתירוצים. בכדורגל הכל סובב סביב החבילה השלמה. זה לא רק שיהיה טוב על המגרש, אלא גם בכל מה שקורה מסביב. התמונה הגדולה חייבת להיות נכונה וזה לא עבד בהתחלה. הייתי אחרי עונה ארוכה בסין ואז הגעתי להולנד. אחרי שעברתי היה סגר ובתי הספר היו סגורים ושלושה ילדים היו איתנו בבית במדינה שהכל חדש בה. נדבקתי בקורונה, לא יכולתי להתאמן ואז לקח לי זמן לחזור לעצמי. כשזה קרה, נפצעתי".
"כן, אובססיבי לכדורגל זו המילה הנכונה", ממשיך הישראלי. "אשתי משתמשת במילה הזו לא מעט עכשיו. למרות שזה לפעמים משגע אותה, גם בימים חופשיים היא יודעת שאני מתאמן בין 8 ל-11 כל בוקר. ואם יש לנו חופש במשך יומיים במהלך העונה, אני אוריד לעצמי יום אחד ואתאמן. ביום השני אני כבר אתכונן לקראת החזרה לאימונים".
"אני מבין איך זה עובד", התייחס זהבי לטענות לפיהן יש חיכוכים בינו ובין החלוץ השני של הקבוצה דונייל מאלן. "כשדברים לא עובדים, אנשים פתאום רואים איזו 'בעיה גדולה' בינינו. אני חושב שזה פשוט. שנינו חלוצים וחלוצים חייבים להיות קצת אנוכיים. אם אתה ברחבה ואתה יכול לבעוט, אתה בועט. זו ההחלטה הנכונה בראש של חלוץ. אני לא לוקח את זה אישית כשדונייל מגיע לרחבה ועושה את זה. אנחנו לא נדבר על זה גם אח"כ כי אז סתם ננפח את זה וזה לא משהו שצריך לנפח אותו".
2 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב
זהבי מאוכזב
"זה לא עבד בהתחלה". זהבי
(צילום: EPA)
"אני לא בפ.ס.וו כדי לקחת לו את המקום. לדונייל יש את כל הקריירה לפניו. בניגוד אליי, הוא הולך להתקדם ולהתפתח. השבוע קראתי איפשהו שיצרתי עבורו 13 הזדמנויות לכיבוש העונה, מבחינתי זו מחמאה עבורי".
זהבי הסתכל על התמונות של כמה מאגדות המועדון, רומאריו, רונאלדו, רוד ואן ניסטלרוי ואמר: "יהיה נחמד אם גם אני אקבל פינה כזו אחרי שנתיים כאן".