פורטוגל פתחה אמש (שבת) בהצלחה את מסע ההגנה שלה כזוכת ליגת האומות עם 1:4 מרשים על קרואטיה. היא גם עשתה זאת ללא כריסטיאנו רונאלדו, שסבל מדלקת ברגל ולא נכלל בסגל של פרננדו סנטוס.
הסופרסטאר הצליח בכל זאת למשוך את תשומת הלב, אבל הפעם דווקא לא מהסיבות הנכונות. רונאלדו ישב ביציע בדרגאו הריק, ונתפס כשהוא ללא מסכה, זאת בניגוד להנחיות אופ"א. אחת ממנהלות האירוע נאלצה להגיע אליו ולבקש ממנו לעטות את המסכה כנדרש וכך אכן היה עד לשריקת הסיום.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
מי יוצא דופן? רונאלדו והחברים בפורטוגל
(צילום: רויטרס)
בתום המשחק דיבר מאמנו על העובדה שלא הכליל אותו בסגל: "הוא לא קיבל מנוחה. אם היה כשיר הוא היה פותח בהרכב. היום הוא כבר התאמן ומרגיש בסדר כרגע. הוא יטוס איתנו לשבדיה ואז נראה כבר. אין פציעה, אבל הוא לא התגבר עדיין על הדלקת".
מאמן פורטוגל החמיא לשחקנים שלו, שעשו את העבודה מול סגנית אלופת העולם: "הם הוכיחו לי באימונים השבוע שהם יודעים להסתדר. יש כימיה טובה והחוכמה היא לזכור את מה שעשינו בעבר. היה שיתוף פעולה של 100 אחוז. אמנם היו גם רגעים קצת פחות טובים, אבל ככה זה בכדורגל".
בצד המפסיד היו כמובן הרבה פחות מרוצים. "זה לא מתקבל על הדעת", אמר דיאן לוברן בסיום. "אני לא יכול לומר שזאת קרואטיה שאני מכיר. הם יכלו להוביל 0:4 כבר במחצית הראשונה. אם נמשיך ככה לא יהיה טוב. אסור לנו להשתמש בחסרון של לוקה מודריץ' ואיבן רקיטיץ' כתירוץ, כי הם היו ללא רונאלדו ועשו את העבודה".
3 צפייה בגלריה
קאנסלו ושחקני פורטוגל חוגגים
קאנסלו ושחקני פורטוגל חוגגים
חגיגה בדרגאו
(צילום: AP)
המאמן זלטקו דאליץ' דיבר גם הוא: "היינו חסרי אנרגיה והיה לנו מזל שלא ספגנו יותר. קשה לשים את האצבע על מה השתבש, נצטרך לנתח את המשחק.

ווקר: "לא מקובל לבצע תיקולים כאלה"

אנגליה חיכתה עד הדקה ה-90, כדי לצאת להשיג 0:1 באיסלנד משער בפנדל של ראחים סטרלינג. היא גם ניצלה מספיגת פנדל דקות לאחר מכן ואף נאלצה להסתדר ב-10 שחקנים החל מהדקה ה-70, לאחר הרחקתו של קיילר ווקר.
"התחלנו היטב את המשחק והיינו חדים ב-20 הדקות הראשונות. השער הפסול היה חוקי ויכול היה לתת לנו דחיפה גדולה", הגיב בסיום מנג'ר נבחרת אנגליה, גארת' סאות'גייט. "אחר כך היינו טובים עד השליש האחרון של המגרש וראו אצלנו ליקויים ביצירתיות".
3 צפייה בגלריה
ווקר מורחק. סאות'גייט התאכזב ממנו
ווקר מורחק. סאות'גייט התאכזב ממנו
ווקר מורחק. סאות'גייט התאכזב ממנו
(צילום: getty images)
סאות'גייט הוסיף: "ההרחקה של ווקר הייתה רגע המפתח וקשה מאוד היה לנצח ב-10 שחקנים. הכרטיס האדום הזה היה מיותר ונצטרך ללמוד מזה. ווקר שחקן מנוסה וצריך לדעת שתיקולים כאלה גורמים ליריב לנסות לסחוט מהשופט את ההרחקה שלך. דיברנו בעבר על נושאי המשמעת האלה ועד כמה זה יכול להיות קריטי. לא נרצה לראות את זה שוב. השער של ראחים סטרלינג העלה אצלנו את התשוקה אבל אחר כך קרה דבר נוסף ממנו נצטרך ללמוד. נשרק נגדנו פנדל, הצלחנו לצאת מזה והשגנו ניצחון חשוב".
ווקר הגיב: "זה אף פעם לא נעים להיות מורחק במשחק של הנבחרת שלך, בייחוד אחרי שלא שיחקתי בה הרבה זמן וערכתי 49 הופעות. אני אשם בהכל, זה לא מקובל לבצע תיקולים חריפים כאלה. אני לא בא בטענות ללחץ בו היינו נתונים, כי אני מקצוען וצריך לדעת איך להתנהג. טוב שהחבר'ה נלחמו והשיגו את הניצחון. עכשיו אני מקווה מאוד לחזור. אצטרך לדבר עם המאמן ונראה מה הוא מתכונן לעשות. התגעגעתי לנבחרת ואהיה יותר משמח להיות בה".