סוער באיטליה, רגע לפני הדרבי הערב (שבת) בין רומא ללאציו באולימפיקו (0:2 לרומא). הסיבה: כרזה אנטישמית שתלו אוהדי לאציו נגד ז'וזה מוריניו, מי שמונה לאחרונה כמאמנה של רומא בעונה הבאה.
הפורטוגלי, שיגיע לרומא אחרי שנה וחצי בטוטנהאם, זכה כבר לאזכור אצל אוהדי לאציו. באותו שלט שנתלה על גשר באזור הצפוני של העיר - ואשר הוסר מיד לאחר מכן, נכתב: "אתמול טוטנהאם, היום רומא, מחר מכבי".
2 צפייה בגלריה
ידועים כאחד הקהלים הקיצוניים ביותר באיטליה. אוהדי לאציו
ידועים כאחד הקהלים הקיצוניים ביותר באיטליה. אוהדי לאציו
ידועים כאחד הקהלים הקיצוניים ביותר באיטליה. אוהדי לאציו
(צילום: EPA)
השלט האנטישמי שנתלה ברומא
אוהדי לאציו ידועים כאחד הקהלים הקיצוניים ביותר באיטליה, שלא חוששים להשתמש גם בביטויים אנטישמיים. ב-2017, למשל, פרסמו אוהדי לאציו תמונות אנטישמיות של אנה פרנק במדי היריבה השנואה, רומא. בעקבות כך, כל משחקי הליגה אז נפתחו בדקת דומייה ובקריאה של מספר משפטים מתוך יומנה.
שחקני לאציו בהוראת הנשיא שלהם, קלאודיו לוטיטו אפילו הגדילו ועשו, ועלו לחימום לפני משחק החוץ שלהם מול בולוניה עם חולצות עליהן תמונתה של אנה פרנק והכיתוב "לא לאנטישמיות". שנה קודם לכן שוב האנטישמיות הרימה ראש, כשבמשחק הביתי מול לצ'ה, הציגו חלק מאוהדי הקבוצה כרזות פאשיסטיות, בהן נרשם, בין השאר, 'יהודים בצבע אדום-צהוב' (הצבעים של היריבה העירונית, רומא).
2 צפייה בגלריה
ספאטה והחברים חוגגים
ספאטה והחברים חוגגים
ספאטה עושה שרירים
(צילום: AFP)

אטאלנטה הבטיחה מקום בצ'מפיונס

אטאלנטה הבטיחה מעשית כרטיס לצ'מפיונס, אחרי 3:4 בחוץ על גנואה. כבר במחצית הראשונה הוליכה האורחת 0:3 משערים של דובאן ספאטה (9), רוסלן מלינובסקי (24) ורובין גוסנס (44). מריו פשאליץ' הוסיף (51). איידור שומורודוב (49 ו-83) וגוראן פאנדב (67, בפנדל) רק צימקו. לאטאלנטה יש 78 נקודות, שש יותר מיובנטוס הרביעית.
במשחק נוסף, ספציה גברה 1:4 על טורינו. אמבלה אנזולה כבש צמד (41 בפנדל ו-78). ריקרדו ספונארה פתח את החגיגה (19), מרטין ארליץ' קינח (84). אנדראה בלוטי צימק (55, בפנדל).