פריז סן ז'רמן תהיה בחצי גמר ליגת האלופות אחרי שהדיחה את האלופה המכהנת, באיירן מינכן, למרות 1:0 בגומלין ובזכות שערי חוץ (3:3 בסיכום שני המפגשים).
ניימאר, שהגיע למספר מצבים מצוינים, אבל לא הצליח להבקיע, נתן את התשובה שכל אוהדי פריז רצו לשמוע: "אני נשאר במועדון, הארכת החוזה שלי היא כבר לא משהו שצריך לדבר עליו. זה ברור שאני מרגיש כאן בנוח ובבית. אני מאושר יותר מתמיד".
5 צפייה בגלריה
ניימאר בטירוף
ניימאר בטירוף
ניימאר בטירוף
(צילום: EPA)

עוד אמר הברזילאי: "אני מאוד שמח למרות ההפסד הערב. ניצחנו קבוצה נהדרת, אבל גם אנחנו כאלה והוכחנו את זה כשהדחנו את אלופת אירופה. אנחנו מדברים הרבה ובאמת מגובשים כקבוצה". על ההחמצות: "הייתי קרוב להבקיע, אבל הדבר החשוב הוא שעלינו לשלב הבא".
לניימאר, שרבים ביקרו אותו לאחרונה שאינו מנהיג, היה משחק נהדר מכל הבחינות. שימו לב לכמה מהמספרים שלו: הברזילאי נגע 85 פעמים בכדור, הכי הרבה אצל קבוצתו, 12 פעמים יותר מהבא אחריו, לנארדו פארדס עם 73 נגיעות. הוא סחט 7 עבירות (הכי הרבה בשתי הקבוצות), בעט 6 פעמים לשער, שלוש מהן למסגרת (גם כן הכי הרבה בשתי הקבוצות). 3 מסירות שלו הובילו לבעיטה.
5 צפייה בגלריה
הנגיעות בכדור של ניימאר בגומלין מול באיירן מינכן
הנגיעות בכדור של ניימאר בגומלין מול באיירן מינכן
הנגיעות בכדור של ניימאר בגומלין מול באיירן מינכן
(צילום מסך)
התקשורת בצרפת הייתה כמובן בעננים. הכותרת הבוקר בל'אקיפ הייתה "זעקת הלב" עם תמונה של ניימאר מזנק ושואג על פארדס. מי שעוד היה בטירוף הוא נשיא הקבוצה, נאסר אל-חלאיפי: "אני גאה בקבוצה שלי. המטרה היא ללכת עד הסוף ולהניף את הגביע. יכולנו לכבוש שלושה-ארבעה שערים, אבל היינו לחוצים. ניצחנו העונה כבר את מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה ובאיירן מינכן. המטרה שלנו מהרגע שהגעתי למועדון היא לזכות בליגת האלופות. השקענו הרבה מאוד במועדון עבור זה". לאחר מכן נשאל אל-חלאיפי (עוד לפני שניימאר דיבר), האם הברזילאי וקיליאן אמבאפה צריכים להישאר: "אני מסכים איתך שלקיליאן אמבאפה ולניימאר אין יותר סיבות לעזוב אותנו".
אנחל די מריה, שפתח בהרכב והוחלף לקראת הסיום על ידי אנדר הררה: "ניצחנו את הקבוצה הטובה ביותר בעונה החולפת. אני חושב שאנחנו ראויים לחצי הגמר. עבדנו קשה מאוד כדי להשיג זאת. זה רגע חשוב עבור המועדון ואני מקווה שנמשיך אפילו יותר רחוק.
5 צפייה בגלריה
פ.ס.ז'
פ.ס.ז'
ניימאר ופוצ'טינו חוגגים
(צילום: רויטרס)

"האנזי פליק לא יהיה מאמן באיירן בעונה הבאה"

בגרמניה כמובן היו בהלם מההדחה המפתיעה של אלופת אירופה. שחקן העבר האגדי של המועדון ושל נבחרת גרמניה, לותר מתיאוס, אמר לאחר המשחק: "אני בטוח שהאנזי פליק לא יהיה יותר מאמן באיירן מינכן אחרי העונה הזאת".
עוד אמר מתיאוס בנושא: "פליק כבר קיבל הצעה מההתאחדות הגרמנית להפוך למאמן הלאומי, אף אחד לא יכול להגיד לי שהם לא דיברו איתו. הוא נמצא חזק ברשימות שלהם".
5 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
האנזי פליק
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מאוכזבים
שחקני באיירן מאוכזבים
שחקני באיירן מאוכזבים
(צילום: AFP)
ומי יחליף את פליק בתפקיד? גם את זה מתיאוס כבר יודע: "באיירן מינכן דיברה קצת עם יוליאן נגלסמן, בעיקר על הנושאים הכספיים.
פליק עצמו נשאל בסיום על עתידו, ובניגוד לפעמים הקודמות בהן ביקש לעבור לשאלה הבאה, הפעם ניפק סוג של תשובה: "כן, קיבלתי החלטה. וברצינות, אני עדיין לא יודע מה יהיה. עכשיו, רגע אחרי ההדחה, אני חושב רק על מה שקרה לנו. אשאיר לכם את הספקולציות".
על המפגשים מול פריז, אמר המאמן: "היינו הקבוצה היותר טובה בשני המשחקים, ואמרתי את זה גם לשחקנים שלי. לא היינו מספיק נחושים במפגש הראשון. הנגיעה האחרונה מול השער הייתה חסרה". מנואל נוייר הוסיף: "הפסדנו את העלייה בשבוע שעבר במינכן. השחקנים נתנו הכל על הדשא וזה לא פשוט מול כזאת קבוצה איכותית".
פורסם לראשונה: 00:26, 14.04.21