עכשיו זה באופן בלעדי - כריסטיאנו רונאלדו הוא מלך השערים בכל הזמנים במשחקים רשמיים. הכוכב הגדול של יובנטוס עלה הערב (רביעי) לראש הטבלה ההיסטורית של הכובשים במשחקים במדי הקבוצות והנבחרות לאחר שהבקיע את השער ה-760 בקריירה. הוא עשה זאת מול נאפולי, במשחק הסופר קופה האיטלקי בו ניצחה יובנטוס 0:2.
בשבוע שעבר, בניצחון 1:3 על סאסואולו, השווה רונאלדו את השיא הקודם (759 שערים) שהיה שייך ליוזף ביצאן. האוסטרי-צ'כוסלובקי שהלך לעולמו בדצמבר 2001 הבקיע 759 שערים בקריירה שלו שנמשכה מ-1928 עד 1955. כעת הפורטוגלי מדורג לבדו בפסגה.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כבש עוד פסגה. כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: AFP)
כבר לפני כשבועיים עלה רונאלדו למקום השני לאחר שהבקיע צמד בניצחון של יובנטוס 1:4 על אודינזה ועקף את פלה (757) המדורג כעת שלישי. לאו מסי מדורג במקום הרביעי עם 715 שערים ובהתחשב בעובדה שהוא צעיר מרונאלדו בשנתיים יש לו עדיין סיכוי לעבור את רונאלדו וביצאן בעתיד.
מדובר כאמור בכיבוש שערים במשחקים רשמיים בלבד, דבר שמעורר ויכוח ברחבי העולם. על פי הספירה הכללית (כולל משחקי ידידות) יש לפלה 1281 כיבושים ולביצאן 805. רבים טוענים כי יש לקחת בחשבון שערים שנכבשו במשחקי ידידות, שבעבר היו חשובים יותר מאשר בימינו, עוררו עניין וקהל רב היה מגיע על מנת לצפות בהם.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
אין עוד מלבדו. רונאלדו
(צילום: AFP)
רונאלדו כבש בצעירותו חמישה שערים במדי ספורטינג ליסבון ואחר כך הוסיף 118 כיבושים במדי מנצ'סטר יונייטד, 450 בריאל מדריד ו-83 עד כה במדי יובנטוס, וזאת בנוסף ל-103 השערים שיש לו בנבחרת פורטוגל. כעת הוא כבש פסגה נוספת, שבועיים לפני יום הולדתו ה-36.