עשר שנים עברו מאז שאינטר וברצלונה נפגשו בחצי גמר ליגת האלופות, למה שהפך בדיעבד לצמד משחקים מהטעונים ביותר בהיסטוריית המאבקים של המפעל, והיה פרק מרכזי ביריבות שנרקמה בין פפ גווארדיולה לבין ז'וזה מוריניו. כעת חושף מוריניו מה עמד מאחורי אחד הרגעים הזכורים מצמד המשחקים.
בסופו של דבר המאמן הפורטוגלי ואינטר העפילו, אחרי ניצחון 1:3 במשחק הראשון בסן סירו (אליו עשתה ברצלונה את הדרך באוטובוס בעקבות התפרצות הר געש באיסלנד שהביאה לסגירת השמיים באותו שבוע) והפסד 1:0 בגומלין.
במהלך הגומלין בקאמפ נואו, בדקה ה-28 ובמצב של 0:0 התרחש עימות בין טיאגו מוטה, אקס ברצלונה ואז שחקן אינטר, לבין סרחיו בוסקטס מוטה נגע קלות בפניו של יריבו. זה הספיק לבוסקטס כדי לזנק בתיאטרליות וליפול אל הקרקע, ולשופט כדי לשלוף למוטה את האדום. מוריניו ואנשי אינטר זעמו, אבל על הספסל של ברצלונה החגיגה הייתה גדולה.
1 צפייה בגלריה
מוריניו, גווארדיולה ואיברהימוביץ'
מוריניו, גווארדיולה ואיברהימוביץ'
מוריניו, גווארדיולה ואיברהימוביץ'
(צילום: AP)
"אני זוכר שראיתי אותם בזווית העין חוגגים כאילו שהם כבר עלו בזכות השריקה הזאת", סיפר השבוע מוריניו. במהלך המהומה שהאירוע עורר קרא גווארדיולה לזלאטן איברהימוביץ', עוד אחד שעבר בשתי הקבוצות, וחילק לו הוראות. מוריניו התקרב אל שניהם, הניח יד על כתפו של הנמסיס שלו ואמר כמה דברים לתוך האוזן שלו. עד היום לא היה ידוע מה בדיוק.
הרבה ספקולציות נזרקו לאוויר על מה שאמר מוריניו - מהערות לגבי ההנחיות לזלאטן, דרך אמירות על הסיוע שמקבלת ברצלונה מאופ"א, טענה שמוריניו השמיע רבות לאורך השנים, ועד קללות עסיסיות. מתברר שלא דובים ולא יער: "אמרתי לו שלא יסגרו עדיין מסיבה, המשחק עוד לא נגמר", סיפר השבוע מוריניו. "החגיגות שלהם עצבנו אותי אבל ידעתי שזה לא גמור".
המילאנזים עלו לגמר וגם זכו בגביע באותה עונה בדרך לטרבל סנסציוני למדי, שקיבע את מעמדו של מוריניו כאחד המאמנים הגדולים אי פעם.