שלושה שבועות אחרי שרשם הופעת בכורה בבונדסליגה, פלוריאן וירץ נכנס אתמול (שבת) לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הגרמני. הכישרון הצעיר של לברקוזן, שלפני חודש חגג את יום הולדתו ה-17, הפך לכובש הצעיר בתולדות הבונדסליגה.
השער שלו בדקה ה-89 בהפסד לברקוזן 4:2 לבאיירן מינכן הכניס אותו לספר השיאים - כשהוא בן 17 ו-34 ימים בסך הכל. בכך, שבר וירץ את שיאו הקודם של נורי שהאין, שבגיל 17 ו-82 ימים הרשית במדי בורוסיה דורטמונד ב-2005.
2 צפייה בגלריה
פלוריאן וירץ
פלוריאן וירץ
נכנס לספרי ההיסטוריה. וירץ
(צילום: gettyimages)
"זה מיוחד מאוד לכבוש, בטח כשאתה רק בן 17", החמיא לו מאמנו, פטר בוס. וירץ, אגב, שבר לפני שלושה שבועות את שיא המועדון שהיה שייך לקאי האברץ, הכוכב הגדול של באייר, כשרשם הופעת בכורה בליגה הגרמנית בגיל 17 ו-16 ימים בסך הכל.
"לא סתם הוא שיחק כבר לפני שלושה שבועות", הוסיף בוס. "הוא שחקן מיוחד. מה שכן, היום הוא למד את השיעור הכי חשוב בכדורגל: לא לא לעשות טעויות מול באייר מינכן, כי אז משלמים".
2 צפייה בגלריה
חוגגים את הרביעי. לבנדובסקי ומולר
חוגגים את הרביעי. לבנדובסקי ומולר
מי יעצור אותם? לבנדובסקי ומולר חוגגים
(צילום: gettyimages)

באיירן לא עוצרת: "הכל הולך לנו חלק"

ואם כבר שיאים, מה תגידו על באיירן מינכן? הרביעייה אתמול סגרה 90 שערי ליגה ב-30 משחקים - שיא כל הזמנים בבונדסליגה. "היופי אצלנו שגם אחרי שאנחנו סופגים שער, אנחנו חוזרים לעצמנו מהר", סיפר לאון גורצקה, אחרי שבאיירן הפכה פיגור מוקדם של 1:0. "בינתיים באמת הכל הולך לנו חלק".
רוברט לבנדובסקי כבש את שערו ה-30 בליגה וה-44 העונה בכל המסגרות, תומאס מולר רשם את הבישול ה-20 העונה בבונדסליגה - הכי הרבה באירופה. והייתה גם מחאה מעניינת של שחקני באיירן, שעלו לכר הדשא עם סרט ועליו הכיתוב: "חיי שחורים חשובים". מנואל נוייר התייחס לכך בסיום: "אנחנו סובלניים, פתוחים לעולם ורואים את זה כמחויבות שלנו".