אחרי למעלה מחמישה חודשים של עיכוב בפתיחת הליגה הסינית, ערן זהבי יעלה מחרתיים למחזור הראשון של העונה מול שנז'ן עם סטטוס חדש: הוא נבחר להיות הקפטן של גוואנגז'ו , הלגיונר הישראלי היחיד שעונד כיום את הסרט היוקרתי.
אחרי ששבר את שיא ההבקעות בעונה בליגה הסינית, עם 29 שערים, זהבי קיבל את הכבוד מהמאמן החדש של הקבוצה, ההולנדי ג'ובאני ואן ברונקהורסט. הליגה הסינית תיערך בשתי בועות, דליאן בצפון וסוז'ו בדרום, ובשלב הראשון יתקיימו 14 משחקים. זהבי וקבוצתו נכנסו לבידוד בבית מלון בדליאן, וב-63 הימים הקרובים הם ישהו בו עם יציאה רק למשחקים. בהמשך תהיה פגרת נבחרות ואחר כך חזרה להמשך הליגה שתסתיים בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מלך שערי הליגה הסינית. זהבי
(צילום: gettyimages)
נבחרת ישראל אמורה לקיים בעוד פחות מחודש וחצי את משחקה הראשון בליגת האומות, ובהמשך צפויים לה עוד שישה או שבעה משחקים בחודשיים וחצי, מה שעשוי לגרום לזהבי להיעדר ממשחקים לא מעטים בסין. "אלו תאריכים מוסכמים של פיפ"א, אין ספק שאשחק בנבחרת", אמר זהבי, אבל הסינים נערכים להיעדרותו ומתכוננים להחתים זר נוסף. בני משפחתו של זהבי, אשתו שי והילדים, חזרו לישראל לפני מספר ימים. דיא סבע הגיע לסין באיחור והוא יגיע לדליאן רק בעוד כשבוע, אחרי שיסיים את הבידוד בבית מלון ממשלתי בגוואנגז'ו.
זהבי מסיים את חוזהו בגוואנגז'ו בדצמבר הקרוב ולמעשה נחשב כרגע לשחקן חופשי שיכול לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות. המגמה שלו היא לעזוב את סין, והוא מנהל מגעים עם לוס אנג'לס FC מה-MLS. "אני בכושר טוב, ראו את זה במשחקי ההכנה", אמר זהבי. "קשה לשחק ללא קהל, אבל נצטרך לדעת להרים את עצמנו. ברור שאני רוצה להבקיע כמה שיותר שערים, למרות שהעונה יש פחות משחקים, אבל עדיין רוצה לזכות בנעל הזהב". הוא גם שלח בחשבון האינסטגרם שלו ברכה לצוות החדש של הנבחרת: "וילי רוטנשטיינר ואלון חזן, גאים להמשיך איתכם יחד לעבר החלום הגדול של כולנו – העפלה ליורו. בהצלחה".
2 צפייה בגלריה
ואן ברונקהורסט
ואן ברונקהורסט
המאמן החדש של גוואנגז'ו. ואן ברונקהורסט
(צילום: רויטרס)