נבחרת ספרד חילצה בדקה ה-96 נקודה מול גרמניה אתמול בליגת האומות (1:1), אבל מהמשחק הזה בעיקר יזכרו את הבכורה של אנסו פאטי.
לא שלילד הפלא של ברצלונה היה משחק גדול, אבל הוא רשם הישג יוצא דופן. פאטי, שנכנס כמחליף בדקה ה-46, הפך בגיל 17 ו-308 ימים לשחקן הצעיר ביותר מזה 84 שנים שלובש את המדים של נבחרת ספרד הבוגרת. השיא, אגב, שייך לאנחל זובייטה, שבגיל 17 ו-284 ימים עשה זאת אי שם באפריל 1936. על הדרך הוא גם היה השחקן ה-800 שמשחק במדי הנבחרת.
3 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
"בכורה מהדהדת". פאטי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
הישג מרשים. פאטי נשמר על-ידי סאנה
(צילום: AP)
"הייתה לו בכורה מהדהדת", החמיא לפאטי המאמן לואיס אנריקה. "היו כמה שחקנים שעשו את הצעד הראשון שלהם בנבחרת (פראן טורס, מיקל מרינו ואוסקר רודריגס) והם נראו טוב. הוא הולך לשחק עוד הרבה דקות בהמשך והיה נחמד לראות את יתר השחקנים ממש רוצים בהצלחתו".
פאטי עצמו היה נרגש והגיב בציוץ בחשבון האינסטגרם שלו: "הבכורה הייתה נחמדה מאוד. זה יום שלעולם לא אשכח. תודה לכולם שעזרו לי להגיע לכאן ולתמיכה מסביב".
הפוסט של פאטי
אנריקה החמיא גם לדויד דה חאה, שפתח בין הקורות למרות עונה אחרונה לא טובה בפרמייר-ליג: "הוא שיחק משחקים במקצב כזה לא מעט באנגליה. אחרי ערב כזה, כולם צריכים להגיד איזה שוער גדול יש לנו".

בייל חזר לכר הדשא

וויילס פתחה את משחקיה בליגת האומות עם 0:1 לא פשוט בפינלנד. גולת הכותרת: הופעה ראשונה מזו תקופה ארוכה של גארת' בייל על כר הדשא. השחקן, שבדרך החוצה מריאל מדריד, פתח בהרכב וקיבל 45 דקות בלבד מראיין גיגס.
3 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
בייל בפעולה מול פינלנד
(צילום: AP)
"החילוף היה מתוכנן, אין לו בכלל כדורגל", הודה גיגס בסיום. "זה סוג של מעשה קוסמות לבחור שחקנים לסגל הנוכחי ולבייל היה הכי פחות זמן מגרש מלכולם. זו התוכנית שלי תמיד, לתת לו 45 דקות אם הוא ירגיש טוב".