המאבק הלוהט בצמרת הליגה הספרדית הוא ללא ספק הסיפור הגדול של הכדורגל האירופי. ארבע קבוצות נמצאות חזק בתמונת האליפות כשנותרו חמישה מחזורים לסיום העונה. אתלטיקו מדריד, שנראתה עד לפני מספר חודשים, כמועמדת הכמעט וודאית לתואר, ממשיכה לפשל במאני-טיים ואמש ספגה 2:1 מבילבאו ועשויה לאבד את הפסגה אחרי תקופה ארוכה.
המאמן, דייגו סימאונה, ניסה לשדר קור רוח למרות שקבוצתו ניצחה פעמיים בלבד בחמשת משחקיה האחרונים: "קור רוח ומנטליות מתאימה הם המפתחות במאבק הזה. למרות שהובלנו במשך רוב העונה, תמיד ידענו שריאל מדריד וברצלונה לא באמת יצאו מהמרוץ. נתאים את עצמנו לסיטואציה".
2 צפייה בגלריה
אתלטיקו מדריד מאוכזבת
אתלטיקו מדריד מאוכזבת
אתלטיקו מדריד מאוכזבת
(צילום: AFP)
על פי דיווחים בספרד הלחץ מורגש היטב בקבוצה ומי שהדגים זאת היה קירן טריפייר, שזעם על כך שהוחלף כבר בדקה ה-59. המגן האנגלי עשוי לחזור לאנגליה בתום העונה, כשאברטון היא אחת המועמדות לקלוט אותו.
מי שתוכל לעלות למקום הראשון היא ברצלונה שניצחה אתמול 1:2 את ויאריאל בחוץ. לקטלאנים יש 71 נקודות, כמו ריאל מדריד ולעומת 73 של הקולצ'ונרוס, אך גם משחק חסר. גיבור הניצחון היה אנטואן גריזמן שהבקיע צמד ודיבר בסיום על המאבק הצמוד: "המשימה לא תהיה פשוטה, אבל יש כאן קבוצה שמוכנה ללכת עד הסוף. זה בידיים שלנו, פשוט נצטרך לנצח בכל משחק שנותר".
2 צפייה בגלריה
מסי קופץ על גריזמן
מסי קופץ על גריזמן
מסי קופץ על גריזמן
(צילום: AP)
"עשינו צעד גדול לעבר התואר", אמר מאמנו, רונאלד קומאן. "התמודדנו יפה עם השער שספגנו. סבלנו מעייפות בסיום, אבל ידענו להגיב נכון. הכי חשוב שיצאנו עם ניצחון במגרש קשה".
הצלע הרביעית במאבק, סביליה, כבר עם שבעה ניצחונות בשמונה משחקים, כולל חמישה רצופים ורחוקה שלוש נקודות בלבד מהפסגה. אמש הם גברו 1:2 בבית על גרנאדה. לוקאס אוקמפוס שהבקיע את השער השני דיבר על המטרות של קבוצתו: "כמובן שאנחנו חולמים על אליפות. אנחנו יודעים שזאת משימה קשה, וננסה לעשות את המקסימום במחזורים שנותרו. בכל מקרה אלו רגעים שמחים עבורנו וניתן הכל כדי לשמח את האוהדים".