השנה של רוברט לבנדובסקי הייתה מדהימה. החלוץ הפולני של באיירן מינכן לא הפסיק להפציץ את הרשת בכל המסגרות, ולאף אחד לא היה ספק שמדובר באחד השחקנים הטובים בעולם. דווקא השנה, ה"פראנס פוטבול" ביטל את טקס "כדור הזהב", והתחושה הייתה שלבנדובסקי פספס זכייה בטוחה.
כל תחושות ההחמצה האלה התמוססו אתמול כשהפולני זכה בפרס היוקרתי "שחקן השנה של פיפ"א" בפעם הראשונה בקריירה, וגבר בדרך על כריסטיאנו רונאלדו שדורג שני ולאו מסי שהגיע למקום השלישי.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
הצדק נעשה. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
חיכה הרבה זמן לרגע הזה. זכייה ראשונה בקריירה
(צילום: gettyimages)
הסוכן פיני זהבי, שמתפקד כיועץ של לבנדובסקי, הגיב על הזכייה ל'סקיי' הגרמני: "פיפ"א ועולם הכדורגל סוף סוף הכירו ברוברט כשחקן הטוב ביותר בעולם השנה. אין לי ספק שאם הוא היה מגיע ממדינה אחרת, הפרס הזה כבר היה שלו מזמן".
ב'פורבס' פרגנו: "לבנדובסקי שינה את ההיסטוריה של הבונדסליגה. זו הפעם הראשונה ששחקן מהליגה הזו זוכה בתואר הטוב בעולם". החלוץ בן ה-32 התרגש מאוד מהמעמד, והצהיר שהוא כאן כדי להישאר: "אני מרגיש טוב ולא חושב על סוף הקריירה שלי. אני רוצה להיות בצמרת עוד הרבה שנים קדימה, הציפיות גבוהות מדי שנה, זה לא תמיד קל".
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
"ההישגים של מסי ורונאלדו הניעו אותי"
(צילום: gettyimages)
מתוך האינסטגרם של לבנדובסקי
בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו, הפולני פרגן למקור ההשראה שלו: "כילד צעיר, תמיד קיבלתי השראה מתיירי הנרי. הערצתי אותו, את סגנון המשחק שלו, הטכניקה. המטרות הגדולות וההצלחות שהשיג בשביל המועדונים והמדינה שלו". לבנדובסקי החמיא גם למסי ורונאלדו: "ככדורגלן מקצועי, התמזל מזלי שראיתי את ההישגים של שני הכדורגלנים הגדולים בעשור האחרון. לעיתים קרובות התמודדנו על אותו המגרש, ולא פעם הם זכו בפרסים החשובים. ההצלחה והסנטנדרט הגבוה שלהם הניעו אותי להגיע לרמה הזאת".