ארסנל תארח הערב (חמישי, 22:00) את ויאריאל ותנסה להפוך את ה-2:1 שספגה בספרד בשבוע שעבר ולהעפיל לגמר הליגה האירופית, שם תחכה ככל הנראה מנצ'סטר יונייטד, שהביסה 2:6 את רומא בחצי הגמר הנוסף.
עבור התותחנים לא מדובר רק במאבק על היוקרה ועל הסיכוי להוסיף תואר נוסף לארון הגביעים. הפעם על הפרק עומד גם הרצון להישאר רלוונטיים בזירה האירופית, או אם לדייק אז להימנע מקטיעת רצף בן 25 שנה של השתתפות פעילה במפעלים האירופיים השונים, שתביא בהכרח גם למכה כלכלית לא פשוטה.
7 צפייה בגלריה
אובמיאנג. חמש דקות משחק בספרד
אובמיאנג. חמש דקות משחק בספרד
אובמיאנג במשחק בספרד. ארסנל צריכה אותו
(צילום: AP)
אז נכון, עדיין יש סיכוי שתצליח להשתחל בכל זאת למקום השביעי בפרמייר-ליג ותגרד מקום בליגה האזורית החדשה של אופ"א. אבל הסיכוי כמעט אפסי בהתחשב בכך שנותרו עוד 12 נקודות בקופה וההפרש שלה מליברפול (לה משחק חסר) עומד כרגע על חמש נקודות.
הקבוצה שנחשבה עד לפני מספר שנים לחברה קבועה במועדון הכמעט סגור של ליגת האלופות, נאבקת כדי לשרוד ומי שמרגיש אחריות הוא הכוכב הגדול פייר-אמריק אובמיאנג, שהודה: "ייתכן שזה המשחק הכי חשוב שלי במועדון".
את העונה של הקפטן האדום אפשר לסכם כרגע בשתי מילים: הקשה בקריירה. בינואר הוא נאלץ להיעדר כדי לטפל באימו החולה, בפברואר קיבל אזהרה מכיוון שהחמיץ בדיקת קורונה לפני נסיעה קבוצתית, במרץ הודח מהסגל לדרבי מול טוטנהאם (1:2 לארסנל) בגלל שנתקע בפקקים עם הפרארי שלו ואיחר לכינוס הקבוצה והשיא הגיע באפריל, כשחזר ממשחקי נבחרת גבון עם מלריה ואושפז בבית החולים.
הפרארי של אובמיאנג תקועה בפקק תנועה ברחובות
7 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה. העניש את הכוכב שלו
(צילום: רויטרס)
בעידן בו הקורונה שאבה את תשומת הלב העולמית, קל לשכוח שישנן מחלות נוספות וקטלניות לא פחות שנפוצות בעיקר בחצר האחורית של הכדור. על פי דוח של ארגון הבריאות העולמי ב-2019 דווחו 229 מיליון מקרי מלריה ברחבי העולם, שגרמו למותם של 409,000 בני אדם. כנראה גם לא תופתעו לשמוע ש-94 אחוז מהמקרים התרחשו באפריקה.
אובמיאנג (31) תיאר את החוויה הקשה שעברה עליו: "חשבתי שמדובר בעייפות אחרי החזרה מאפריקה, אבל אחרי המשחק מול סלביה פראג הרגשתי רע מאוד. "מעולם לא הרגשתי כל כך גרוע. היה לי חום גבוה שלושה ימים ברצף ושום דבר לא עזר. ירדתי ארבעה קילוגרם במהלך הזמן הזה והמשפחה שלי חששה לראות אותי במצב כזה".

"אובמיאנג הוא קילר"

את החזרה שלו עשה בשבוע שעבר, בהפסד לצוללת הצהובה בספרד, כשעלה מהספסל בדקה ה-85 ובשבת האחרונה כבר הרים הילוך והצטיין עם שער ובישול ב-0:2 על ניוקאסל בליגה. למרות המספרים, אפשר היה להבחין שהוא עדיין רחוק משיא כושרו וגם הוא מודע לכך: "אני מרגיש כשיר ב-90 אחוז מבחינה פיזית, אבל 100 אחוז מבחינה מנטלית".
7 צפייה בגלריה
אובמיאנג. חזר לחייך מול ניוקאסל
אובמיאנג. חזר לחייך מול ניוקאסל
אובמיאנג. חזר לחייך מול ניוקאסל
(צילום: AP)
כשאובמיאנג מדבר על הצד המנטלי הוא מתכוון בין היתר לניסיון האירופי העשיר ובעיקר לקבלות שכבר יש לו בשלבי המאני-טיים. לפני כשנתיים הוא רשם את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, כשהפגיז שלושער לרשת של ולנסיה בגומלין חצי הגמר במסטאיה ושלח את קבוצתו לגמר בו הובסה על ידי לצ'לסי. בעונה שעברה הוביל כמעט לבדו את התותחנים לזכייה בגביע האנגלי עם צמד גדול מול מנצ'סטר סיטי בחצי הגמר וצמד נוסף על הראש של אותה צ'לסי בגמר בוומבלי.
רק שמה לעשות ומאז עברו הרבה מים בנהר התמזה. אולי זה החוזה החדש והשמן שקיבל בספטמבר (375,000 פאונד לשבוע), אולי היעדר החיבור לסגנון של ארטטה ואולי סתם חוסר מזל. בשורה התחתונה, אובמיאנג, שהיה רגיל לקרוע רשתות כמעט בכל הזדמנות, חווה העונה קושי אמיתי ומעמיד את השורה הסטטיסטית הדלה ביותר שלו מאז 2011, אז עוד היה שחקן צעיר בסנט.אטיין.
7 צפייה בגלריה
אובמיאנג מול ולנסיה. אחד הגדולים בקריירה שלו
אובמיאנג מול ולנסיה. אחד הגדולים בקריירה שלו
אובמיאנג מול ולנסיה. אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
אובמיאנג עם הגביע בעונה שעברה
אובמיאנג עם הגביע בעונה שעברה
אובמיאנג עם הגביע בעונה שעברה
(צילום: AP)
החלוץ הבקיע העונה 10 שערי ליגה בלבד (עדיין נותרו כאמור ארבעה מחזורים), לעומת 22 בשתי העונות שלפני לפני כן ו-26 ב-2017/18, כולל חצי העונה בדורטמונד. אם אפשר לתרץ את התפוקה הדלה בכמות המשחקים ששיחק, אז הנתון הבא ימחיש שלא זאת הבעיה שלו: העונה הוא כובש בממוצע בליגה בכל 209 דקות ומדורג במקום ה-27 בלבד במדד שער לדקה. בעונה שעברה למשל הוא נדרש ל-143 דקות, בזאת שלפני כן ל-124 וב-2018 ל-106 בלבד, כמעט חצי מהממוצע שלו העונה.
באופן לא מפתיע במיוחד הוא זכה לסוג של עידוד דווקא ממאמן ויאריאל. זה כמובן לא מפתיע כי מדובר באונאי אמרי, שמכיר אותו היטב מהתקופה על הקווים באצטדיון האמירויות. "אובמיאנג הוא קילר", החמיא המאמן הספרדי שפוטר מהתותחנים בנובמבר 2019. "הוא היה כזה, נותר כזה ויישאר כזה גם בעתיד. מדובר בשחקן שיעשה הכל בשביל הקבוצה".
7 צפייה בגלריה
ארסנל
ארסנל
אמרי במדי ארסנל. ידיח את האקסית?
(צילום: רויטרס)
כמו מנהיג אמיתי, אובמיאנג עצמו לא ברח מאחריות לרגע ודיבר באופן גלוי על מצבו: "זאת העונה הקשה ביותר שהייתה לי בשנים האחרונות. היו לי עניינים על הדשא ומחוצה לו, אבל זה מאחורי ואני מגיע רעב לסיים את העונה כמו שצריך. אני מרגיש אחריות מסוימת על מצב הקבוצה ועוד יש הזדמנות לתקן. רוצה להחזיר למועדון ולאוהדים. הם מצפים ממני למשהו מסוים ועכשיו הזמן המתאים לעשות אותו".
הערב על כר הדשא באצטדיון האמירויות, אובמיאנג יקבל הזדמנות להוכיח לכולם ובעיקר לעצמו, שגם אם יש לפעמים ירידות, כשזה נוגע למאני-טיים עדיין מדובר בווינר ענק. על הדרך הוא גם יוכל לקרב את קבוצתו מרחק של משחק אחד מחזרה לבמה האמיתית של הגדולות: ליגת האלופות.