רק ביום שישי האחרון, בזמן שישראל נפגשה עם נבחרת סקוטלנד (1:1) - נבחרת צ'כיה ניצחה בקלילות 1:3 את סלובקיה. המשחק הבא של הצ'כים, הערב (21:45) מול הנבחרת הסקוטית, כמעט בוטל אחרי שבסוף השבוע התגלה ששניים מהשחקנים בסגל, פטריק שיק ותומאש סוצ'ק, נמצאו חיוביים לקורונה ולכן כל הסגל נאלץ להיכנס לבידוד.
אחרי ניסיונות לדחות את המשחק, והודעת אופ"א כי עליו להתקיים כרגיל, הנבחרת הצ'כית נכנסה למצב חירום. בסופו של דבר - 22 מתוך 24 שחקני הסגל שיופיעו הערב מעולם לא שיחקו אפילו פעם אחת בנבחרת ועשויים לרשום הופעת הבכורה במדים הלאומיים. רק לשניים מהשחקנים יש ניסיון בינלאומי - רומן הובניק בן ה-36 וסטניסלב טקל בן ה-30. אגב, הובניק לא זומן כבר ארבע שנים וטקל חוזר לנבחרת אחרי יותר משנתיים.
1 צפייה בגלריה
נבחרת צ'כיה
נבחרת צ'כיה
ההרכב שניצח את סלובקיה
(צילום: EPA)
למרות המצב המוזר, המאמן הצ'כי דויד הולובק אופטימי. אחרי הכל, הנבחרת שלו פתחה טוב את הקמפיין ומדורגת במקום הראשון הודות לניצחון המשכנע על סלובקיה והתיקו בין ישראל לסקוטלנד.
הסקוטים לעומת זאת מרגישים שהמשחק בידיים שלהם, כשמי שישחקו מולם הם בעיקר שחקנים שניסיונם מסתכם בקבוצות מהליגה המקומית. ועדיין, גם להם יש בעיות - בעיקר כי אין להם מושג מי עומדים מולם. "ברור שהסגל של צ'כיה הוא חדש לחלוטין", אמר מאמן סקוטלנד סטיב קלארק. "יש לנו רשימה של שמות שאני מאמין שהם עיקר הנבחרת, אבל אני והאנליסטים שלי מנסים להבין איך הם יסתדרו על המגרש. אין לי ספק שאלו שחקנים טובים כי הם משחקים בליגה הראשונה בצ'כיה שהיא ליגה ברמה טובה".