ליברפול בתחילת העונה לא הזכירה את המפלצת שדרסה את הפרמייר-ליג, בעיקר בחלק האחורי הרעוע. זה הפך את החיים בליגה לקשים, ופתיחת העונה המגומגמת, ביחד עם הפציעה הקשה של וירג'יל ואן דייק, העלו לא מעט סימני שאלה לגבי הקבוצה של יורגן קלופ.
המרסיסיידרס לא דיברו יותר מדי ופשוט עשו את העבודה שלהם בשקט. פתאום, בלי לשים לב, ליברפול מוליכה את הפרמייר-ליג ואתמול (רביעי) שלחה הצהרה לכל המבקרים עם 0:5 מהדהד על אטאלנטה, מי שנחשבת לאחת מקבוצות ההתקפה הטובות באירופה.
3 צפייה בגלריה
דיוגו ז'וטה
דיוגו ז'וטה
"אני אקח את הכדור הזה איתי". דיוגו ז'וטה בסיום
(צילום: AFP)
דיוגו ז'וטה, האיש שנרכש מוולבס, הופך להיות האס של קלופ מאז שהגיע, כשבליגה היה חתום על שני שערי ניצחון. הפעם הוא פשוט עשה מה שהוא רוצה, סיים עם שלושער גדול וסחב את האלופה האנגלית על הגב שלו.
"זו הייתה בדיוק ההופעה שהיינו צריכים", אמר קלופ. "השחקנים שלי נתנו משחק מדהים, ההגנה וההתקפה היו יוצאת מן הכלל. הקישור היה מאורגן והראה תשוקה ומוכנות. שיחקנו כדורגל ברמה גבוהה מאוד, כשהקו האחורי דחף למעלה וידע למנוע מאטאלנטה לאיים עלינו".
הגרמני המשיך: "כשמנצחים 0:5 ברור שעל הנייר אפשר לכבוש עוד שערים, אבל השוער שלנו (אליסון) היה צריך לספק שלוש עצירות ברמה הגבוהה ביותר כדי לשמור על התוצאה. בסך הכל זה היה משחק טוב מאוד".
"זה הכל בזכות השחקנים, היה קשה להתמודד איתנו, אני לא חושב שמישהו היה יכול להגן מול סאדיו מאנה, מו סלאח או דיוגו ז'וטה – זה לא היה קשור לטקטיקה, אלו פשוט השחקנים שלנו".
3 צפייה בגלריה
דיוגו ז'וטה עם סאדיו מאנה ומוחמד סלאח
דיוגו ז'וטה עם סאדיו מאנה ומוחמד סלאח
תגידו שלום לטריו החדש של ליברפול. דיוגו ז'וטה עם סאדיו מאנה ומוחמד סלאח
(צילום: getty images)
בינתיים, ז'וטה זוכה ללא מעט מחמאות בעצמו על המספרים המרשימים שלו. הנה כמה נתונים יוצאי דופן: הוא אמנם פתח רק בשישה משחקים העונה, אבל כבש כבר שבעה שערים ומחזיק בממוצע של שער כל 71.4 דקות.
מעבר לזה, שחקן ההתקפה בן ה-23 כבש יותר שערים ב-10 ההופעות הראשונות שלו בקבוצה מאשר כל שחקן אחר מאז רובי פאולר ב-1993. אגב, הוא בסך הכל השחקן השני של ליברפול שכובש בשתי ההופעות הראשונות שלו בליגת האלופות. השני הוא רובי קין (2008).
ז'וטה הצטרף לרשימה מכובדת של שחקנים שכבשו שלושער במדי המרסיסיידרס בליגת האלופות. הוא השחקן החמישי שעושה זאת במפעל – הארבעה האחרים הם מייקל אואן, פיליפה קוטיניו, סאדיו מאנה, ואחד, יוסי בניון שמו.
אבל הנתון המעניין ביותר נוגע דווקא להשוואה עם רוברטו פירמינו, והביקורת שעולה נגד הברזילאי על המספרים המאכזבים שלו. ב-2020 לז'וטה יש יותר שערים במדי האלופה האנגלית מאז פירמינו למרות שהאחרון שיחק 1,930 דקות יותר ממנו.
3 צפייה בגלריה
דיוגו ז'וטה
דיוגו ז'וטה
"אם הייתי פירמינו, הייתי מודאג". דיוגו ז'וטה בדרך לעוד שער
(צילום: AFP)
"הוא מיוחד", אמר מייקל אואן בסיום. "אם אוהדי ליברפול לא היו בטוחים האם הם רכשו כוכב על או לא, עכשיו הם יודעים". פיטר קראוץ', עוד אקס, הוסיף: "אם אני פירמינו עכשיו, אני הייתי מעט מודאג".
קלופ התייחס להשוואות בין השניים וטען: "העולם הוא לפעמים מקום רע. ברגע שמישהו נוצץ, אנחנו מיד מדברים על שחקן אחר שמרגיש כאילו הוא שיחק עכשיו 500 משחקים רצופים. בלי בובי פירמינו, לא היינו זוכים בליגת האלופות. עבור הרבה אנשים בעולם, אם אתם שואלים אותם 'מה הופך את ליברפול למיוחדת?' הם היו אומרים 'הדרך בה בובי פירמינו משחק'. עבורנו זה חשוב שיש לנו יותר מ-11 שחקנים. הפעם דיוגו נתן משחק מדהים, אבל זה לא אומר כלום על בובי".