נבחרת גרמניה לא תשכח את התבוסה אתמול (שלישי) 6:0 מול ספרד לעולם. נכון, זה בסך הכל היה במסגרת ליגת האומות, ומלבד העובדה שהמנשאפט לא יהיו בחצי הגמר של המפעל, המשחק הזה לא קבע שום דבר מהותי, אך אין ספק שהגרמנים ספגו מכה כואבת שגורמת להם לחשוב לא מעט על העתיד.
זו הייתה התבוסה הגדולה ביותר של גרמניה במשחק רשמי אי פעם, ושווה לשנייה בתולדותיה (ב-1931 מול אוסטריה), כשהגבוהה ביותר הייתה 9:0 אי שם ב-1908 מול אנגליה. בנבחרת היו המומים והתקשו להסביר את מה שקרה, אבל אין ספק שכרגע הם חושבים יותר על מה יקרה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
הלם ובושה. שחקני נבחרת גרמניה בסיום
(צילום: AP)
"ב-2014 ברזיל התפרקה על המגרש מולנו וזה בדיוק מה שקרה לנו מול ספרד. אני מקווה שזה רק אירוע בודד", אמר המקצועי של נבחרת גרמניה אוליבר בירהוף. "אנחנו עדיין מאמינים ביכולתו של לב והמשחק הזה לא משנה שום דבר".
הוא המשיך: "כמובן שהוא יאמן גם ביורו 2020 (או יותר נכון 2021). ברמת מאמן נבחרת, צריך לחשוב ולנתח דברים מטורניר לטורניר. אנחנו רוצים ללכת עד הסוף באליפות אירופה בקיץ הקרוב".
3 צפייה בגלריה
יואכים לב
יואכים לב
"האם אני צריך לדאוג? זו לא שאלה עבורי". יואכים לב
(צילום: רויטרס)
בירהוף נתן גיבוי מלא למאמן שלו, בזמן שלב עצמו נשמע מעורער במסיבת העיתונאים לאחר התבוסה: "האם אני צריך לדאוג לגבי העבודה שלי? זו שאלה שצריך לשאול אנשים אחרים".
"שום דבר לא עבד לנו", טען מאמן המנשאפט בסיום. "רצינו להיות אמיצים, אבל שום דבר לא עבד. זרקנו לפח את שיטת המשחק שלנו אחרי השער הראשון שספגנו. יצאנו מהעמדות, פתחנו שטחים. לא היה שום סדר, לא הייתה שום תקשורת. הכל היה רע. אני לא יכול לציין שום דבר לחיוב. זה היה יום אפל מאוד".
3 צפייה בגלריה
מנואל נוייר
מנואל נוייר
ספג שישייה ראשונה בקריירה. מנואל נוייר
(צילום: רויטרס)
סרג' גנאברי, שחקנה של באיירן מינכן, הוסיף: "לא הצלחנו להוציא לפועל שום פעולה. לא יכולנו לשלוט במגרש, הגיע להם לנצח אותנו וזה בדיוק מה שהם עשו. ספרד עשתה הכל נכון ואנחנו עשינו הכל לא נכון. אנחנו לא יודעים מה באמת הרמה שלנו עכשיו. זה לא נורמלי להפסיד במשחק בתוצאה כזו".