סערה בדרום אמריקה. בוקה ג'וניורס קיבלה אישור לטוס למשחק בחוץ מול ליברטאד מפרגוואי (אמור להתקיים בלילה שבין חמישי לשישי ב-03:00 שעון ישראל) במסגרת שלב הבתים בגביע הליברטדורס. זאת, למרות שחלק משחקניה חלו בקורונה.
לקבוצה ניתן אישר להגיע עם השחקנים שהשלימו שהיה בבידוד. אותם שחקנים טרם עברו בדיקות שוידאו כי אינם חולים, דבר שגרם למחלוקת גדולה. בייחוד אחרי שהעיתון הארגנטינאי "לה נסיון" דיווח שחלק מאלו שסיימו בידוד נמצאו חיובים בבדיקה נוספת, ולמרות זאת שבו ליטול חלק באימונים שהעביר המאמן מיגל אנחל רוסו.
2 צפייה בגלריה
קרלוס טבס מאוכזב
קרלוס טבס מאוכזב
קרלוס טבס. בבוקה לא ממש התעסקו בכדורגל לאחרונה
(צילום: AP)
סגן שר הבריאות של פרגוואי, חוליו רולון, התיר לבוקה ג'וניורס להגיע עם השחקנים שנדבקו "כל עוד ניתן לזהותם". משמעות הדבר, לטענת "לה נסיון", היא שאותם שחקנים נדבקו, אבל מצבם משתפר והם אינם מסכנים אחרים בהדבקה.
בעיתון "אולה" נכתב שבוקה הסתמכה על פרוטוקול של ארגון הבריאות העולמי המאפשר לאדם שנמצא חיובי לקורונה לטוס למדינה אחרת כל עוד השלים את תקופת הבידוד ואינו מגלה תסמינים של המחלה. 18 מבין 22 השחקנים של בוקה נמצאו שליליים בבדיקה שעברו וקיבלו אישור להתאמן.
2 צפייה בגלריה
חולה קורונה מטופל בפרגוואי
חולה קורונה מטופל בפרגוואי
חולה קורונה מטופל בפרגוואי
(צילום: AP)
ליברטאד הגיבה בזעם, טענה כי אינה מוכנה לשחק בתנאים אלה וכי בכוונה לנקוט בצעדים משפטיים נגד קיום המשחק.
נשיא המועדון הפרגוואי, רובן די טורה: "צריך לנהוג לפי חוקי הקונמבול (ההתאחדות הדרום אמריקנית). מי שנדבק בנגיף לא יכול לשחק. חוק זה חוק ושר הבריאות צריך לטפל בנושא הזה. לא יכול להיות שאנחנו נכבד את הכללים, ואז בא מישהו מחו"ל ועושה דבר אחר. יש אזרחים פרגוואים שלא יכולים לפתוח את העסק שלהם, ואז מגיע שחקן מארגנטינה ויכול לשחק. כולנו השתגענו".
המחלוקת התגברה אחרי שבעלי תפקידים אחרים בפרגוואים הביעו התנגדות להחלטת משרד הבריאות. מנהלת הפיקוח על המאבק בקורונה במדינה, ויויאנה דה אגאה, הגיבה: "כל שחקן של בוקה ג'וניורס שנכנס לפרגוואי חייב להוכיח שהוא לא חולה בקורונה".