כל העולם חיכה ליורו 2020, בעיקר כדי לראות איך מסתדרים עם שישה בתים בשש מדינות שונות, וכמובן שנרשמו מבוכות רבות כמו אוהדים ישראלים שקנו כרטיסים לפורטוגל-גרמניה ונסעו בטעות להולנד. שם נאלצו לצפות במפגש החם בין אוקראינה לאוסטריה שנגמר ב-1:1 משמים.
3 צפייה בגלריה
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
עשו היסטוריה. שחקני נבחרת ישראל ביורו 2020
כ-80 אלף ישראלים (רשמית, הלא רשמי מוערך ב-150 אלף) הגיעו כדי לצפות בנבחרת ישראל משתתפת ביורו לראשונה בתולדותיה. איך זה קרה? הנבחרת של ווילי רוטשנטיינר גברה 0:1 על סקוטלנד מפנדל שלא היה ולא נברא ונכבש ע"י ערן זהבי. בגמר היה אמור לחכות לנו ארלינג הולאנד עם נבחרת נורבגיה. ג'ואל אבו חנה, שנקנה על ידי דורטמונד, נכנס במהלך האימון "בטעות" ברגלו של הכוכב. הולאנד ראה מהיציע את ישראל מדהימה את אירופה עם עוד 0:1.
אופיר מרציאנו במשחק חייו הציל שני פנדלים. כדור מקרי שלו הגיע למנור סולומון, שעבר ארבעה שחקנים ושיחזר את השער המפורסם של אלי אוחנה באוסטרליה. אנחנו ביורו. תושבי ניר דוד ובית שאן מחליטים להתפייס וקוראים לנחל האסי "נחל רוטנשטיינר". בכל הסקרים הוא הדמות הכי פופולרית בישראל ומפלגה בראשותו תגרוף 89 מנדטים. הוא נבוך, אבל אומר שאולי יחשוב על זה.
כ-50 אלף ישראלים בוומבלי מעניקים לנבחרת אווירה ביתית. עומרי בן הרוש, דווקא הוא, הופך לישראלי הראשון שכובש ביורו, אבל ישראל מפסידה 5:1. גם קרואטיה לא מרחמת ומביסה 0:4. לילה לפני המשחק מול מודריץ' וחבריו, התלוננו במלון הנבחרת על רעש מחדרו של ערן זהבי, שערך מסיבת קריוקי עד השעות הקטנות. "כנראה שהאנגלים לא אוהבים מזרחית", אמר הכוכב. לא כדאי לעצבן את זהבי, כי בזכות צמד שלו ישראל השיגה ניצחון היסטורי – 1:2 על צ'כיה. פסל מוזהב של וילי רוטשנטיינר מוצב מחוץ לבלומפילד. כל 14 הקבוצות בליגת העל ממנות מאמנים אוסטרים.
3 צפייה בגלריה
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
הולנד חוגגת
והיה גם טורניר בלי ישראל. אחרי היעדרות של כמה שנים טובות מהטופ האירופי, הולנד שימחה ישראלים רבים וזכתה ביורו בפעם השנייה בתולדותיה. וירג'יל ואן דייק ומתיאס דה ליכט דאגו שהאורנג' יספגו רק פעמיים בטורניר. פרנקי דה יונג ודוני ואן דה בייק היו אחראים על הטיקי-טאקה, ויש כאלה שנשבעו שהם שמעו קולות שמחה מהקבר של יוהאן קרויף. ממפיס דפאיי נפרד מתדמית הילד הרע וכבשו שישה שערים בטורניר, כולל שיחזור הנגיחה המפורסמת של רובין ואן פרסי ממונדיאל 2014.
בחצי הגמר פגשה הולנד את פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו במשחק שהלך לפנדלים אחרי 120 דקות מאופסות. ההולנדים, שלא כהרגלם, לא החמיצו מהנקודה הלבנה. כריסטיאנו רונאלדו ניגש לבעוט, והכדור שלו פגע במשקוף. כוכב העל פרץ בבכי שלא ראו ממנו שנים, ולקח כמה שעות עד שהצליחו להרים אותו מהדשא. למרות שמועות על פרישה מהנבחרת, כעבור שבוע הוא הודיע "נתראה במונדיאל 2022".
3 צפייה בגלריה
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
השנה שהייתה התשף יורו 2020 פייק
רונאלדו מתוסכל
בחצי הגמר השני ניצחה גרמניה את בלגיה, שוב דור הזהב הבלגי לא בא על שכרו. פול פוגבה ואנטואן גריזמן הלכו מכות בחדר ההלבשה הצרפתי וגרמו לנבחרת להיות מודחת כבר בשלב הבתים. אנגליה הייתה אנגליה והפסידה לדנמרק בשמינית הגמר. ספרד הניעה כדור עד אין סוף וההדחה מול גרמניה. איטליה נכנעה לטיל מ-30 מטר של כריסטיאנו ברבע הגמר.
הגמר הגדול הפגיש בין הולנד לגרמניה. הולנד למדה היטב את הלקח מגמר מונדיאל 1974 ולא עצרה אחרי שהובילה 0:1. זה נגמר ב-1:3 נאה. דפאיי, שלבש את המספר 14 בגמר, כבש את השלישי בדקה ה-89 ופרץ בבכי. הוא עבר לברצלונה בסוף הטורניר תמורת 100 מיליון אירו.