זה באמת סיפור מיוחד. מתן פלג, המגן של הפועל נוף הגליל שעלתה לאחרונה לליגת העל, ערך הלילה (בין שישי לשבת) את הבכורה שלו בנבחרת גואטמלה, וזאת הייתה חתיכת בכורה. פלג שיחק 90 דקות, בישל פעמיים ורשם יחד עם נבחרתו ניצחון ענק 0:10 על סנט וינסנט והגרנידים במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022 בבית הצפון-מרכז אמריקני.
פלג נולד בגואטמלה לפני 27 שנים ואומץ על ידי זוג ישראלי כשהיה בין שנתיים. הוא החל את דרכו בהפועל טבריה ובאופן כללי שיחק בעיקר בליגה הלאומית (בני לוד, הפועל ראשון לציון, הפועל מרמורק), אבל יש לו גם קדנציה קצרה בבית"ר ירושלים בעונת 2018/19.
1 צפייה בגלריה
מתן פלג במרכז (מספר 23)
מתן פלג במרכז (מספר 23)
מתן פלג במרכז (מספר 23)
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של מתן פלג)
לפני נחיתתו בנבחרת אמר עליו מאמן גואטמלה, מארווין אמאריני: "הוא רוצה להגיע למדינה בה נולד, שממנה הגיעו הוריו הביולוגיים. יש לו רגשות מעורבים ובהתחלה זה היה נראה עבורו כמו משהו הזוי לייצג את גואטמלה. הוא נרגש ולוקח את העניין ברצינות. אמאריני אף סיפר כי רצה שפלג יגיע עוד קודם לכן לייצג את הנבחרת, אבל בעקבות כאוס הקורונה בעולם זה לא קרה.
אחרי שלושה מחזורים, גואטמלה מדורגת במקום הראשון בבית 3 במוקדמות המונדיאל והיא עם מאזן מושלם. משחקה הבא יהיה מול קוראקו ביום רביעי. יש לציין כי מדובר רק בשלב הראשון מבין שלושה במוקדמות גביע העולם בקטאר. במידה שגואטמלה תדורג ראשונה בבית בסוף השלב הראשון היא תעפיל למשחקי הפלייאוף (בית וחוץ), ורק אם תנצח היא תשחק בשלב השלישי והמכריע בבית יחד עם שתי המנצחות הנוספות בפלייאוף וחמש המדורגות הבכירות באיזור בדירוג פיפ"א: מקסיקו, ארצות הברית, קוסטה ריקה, ג'מייקה והונדורס. שלוש הראשונות יעפילו ישירות למונדיאל, הרביעית תשחק בפלייאוף.