שלוש קבוצות על, שתי נקודות מפרידות בין המקום הראשון לשלישי – מאבק האליפות בספרד רותח מתמיד. הגימגום הארוך של אתלטיקו מדריד נמשך גם אתמול (ראשון) עם תיקו 1:1 מול בטיס.
היא אמנם חזרה לפסגה על חשבון היריבה העירונית ריאל מדריד, אך מוליכה את הטבלה בפער של נקודה אחת בלבד. ולחשוב שבסוף חודש ינואר ההפרש מהמקום השני עמד על 11 נקודות, ריאל נראתה רע, ברצלונה אפילו פחות טוב, ולא היה אחד שדמיין אלופה אחרת מאשר אתלטיקו.
2 צפייה בגלריה
סימאונה על הדשא
סימאונה על הדשא
סימאונה על הדשא
(צילום: רויטרס)
הרבה השתנה מאז – בעיקר השינוי ביכולת מצד הקולצ'ונרוס לעומת קצב צבירת הנקודות המרשים של הבלאנקוס ובארסה. השחקנים דייגו סימאונה, שהיו בדרך הבטוחה לתואר, השיגו רק 17 נקודות מ-33 האחרונות, מעט יותר מ-50 אחוז הצלחה.
במקביל ריאל צברה 26 מ-33 (שמונה ניצחונות, שני תיקו והפסד בודד), וברצלונה טסה לריצה של 17 משחקים ללא הפסד (14 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו), שנקטעה בשבת האחרונה עם ההפסד 2:1 בקלאסיקו. עכשיו נותרו רק שמונה מחזורים לשחק, כשמי שאמורה להרוויח מלוחות המשחקים היא האלופה, בטח כשאתלטיקו עוד אמורה לארח את הקטלאנים בוונדה מטרופוליטנו בחודש הבא.
2 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס שוכב פצוע
ז'ואו פליקס שוכב פצוע
גם ז'ואו פליקס נפצע
(צילום: רויטרס)
"נראה מה יקרה. כל הקבוצות חוו תקופה של חוסר יציבות, ואני מקווה שעברנו אותה אחרי התיקו מול בטיס", אמר דייגו סימאונה בסיום. "היינו טובים מאוד לאורך העונה, אבל עכשיו גם ריאל וגם ברצלונה חזרו לעצמן, כך שנצטרך להמתין ולראות מי תסיים בפסגה".
אחת הבעיות העיקריות של אתלטיקו לאחרונה היא מכת פציעות קשה, כשכל שחקני ההתקפה שלה מושבתים. מלך השערים לואיס סוארס, כמו גם מרקוס יורנטה, מוסא דמבלה וז'ואו פליקס בצירוף מקרים שבטח לא משמח את סימאונה. "במחצית השנייה סבלנו", הוא אמר. אבל יש לי שחקנים שנותנים תמיד הכל על הדשא. בזמנים כאלו אנחנו חייבים להילחם, כמו כל קבוצה שנתקלת ברגעים קשים".