ברצלונה נכנעה אתמול (ראשון) בגמר הסופר-קופה לאתלטיק בילבאו, קוטלת הענקיות, שגברה על הקטאלנים וריאל מדריד תוך שלושה ימים אחרי 2:3 דרמטי בהארכה מול רונלד קומאן ושחקניו.
זה היה אמור להיות הסיפור המרכזי – בכל זאת, בארסה הוליכה פעמיים, בילבאו חזרה פעמיים, כולל שוויון בדקה ה-90, והשלימה מהפך בהארכה הודות לשער אדיר של אינייקי וויליאמס. נשמע טוב, נכון? זה בהחלט היה, אבל בדקה ה-120 קרה אירוע שטרף את הקלפים ושם בצל את מה שהלך במשחק כולו וגם את החגיגות לאחר מכן.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי אחרי ההרחקה
לאו מסי אחרי ההרחקה
לאו מסי אחרי ההרחקה
(צילום: רויטרס)
בזמן התקפה של ברצלונה, כשהיא מנסה לכפות שוויון 3:3 ולהגיע לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, לאו מסי איבד את הראש, וכשהכדור לא היה באזור הוא ניסה לחבוט בראשו של אסייר ויאליברה (שכבש את אחד מהשערים במשחק).
השופט חיל מנסאנו ניגש ל-VAR, ראה את האירוע ושלף למסי אדום ישיר – ההרחקה הראשונה של הפרעוש בקריירה במדי בארסה (בנבחרת ארגנטינה הורחק פעמיים בעבר) במשחקו ה-753 במדי הבלאוגראנה. הבעיה היא שההרחקה הזו נמצאת בתקנון הספרדי תחת סעיף של אירוע אלים, והעונש עליה הוא השעיה מארבעה ועד 12 משחקים.
"תקיפה של שחקן אחר, גם מבלי לגרום פציעה, אך עם כוונה לפגוע, וללא קשר למשחק שמתנהל, תקיפה אחריה השעיה לארבעה עד 12 משחקים", כך נכתב בתקנון.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי אחרי העבירה על ויאליברה
לאו מסי אחרי העבירה על ויאליברה
"אתה בסדר אחי?". לאו מסי אחרי העבירה על ויאליברה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי מורחק
לאו מסי מורחק
וזה העונש. מנסאנו מראה למסי את האדום
(צילום: רויטרס)
אגב, בדוח השיפוט של מנסאנו, שנחשף והפך לוויראלי אחרי המשחק, נכתב: "בדקה ה-120 מסי הורחק לאחר שהכה את השחקן היריב בידו תוך שימוש בכוח מופרז כשהכדור לא היה באזור".
מספר דיווחים בספרד טוענים שההרחקה תהיה לכל היותר ארבעה משחקים, אך ככל הנראה ראשי ההתאחדות יסתפקו בהשעיה משני משחקים, הראשון מול קורנייה בגביע בהמשך השבוע.
קומאן ניסה לקחת דברים חיוביים מההפסד הזה ולהתעלם עד כמה שניתן מההרחקה של הכוכב שלו, אבל זה לא היה פשוט. "זה היה משחק תחרותי מאוד, במחצית השנייה הצלחנו לשפר את הרמה שלנו. בחצי הראשון איבדנו כדורים ולא הצלחנו להגיע לרחבה. היינו ביתרון פעמיים, אבל הם כבשו פעמיים והשוו את התוצאה", כך החל הראיון איתו בסיום המשחק.
ההולנדי המשיך: "אנחנו מאוכזבים ועצובים, אבל אין לנו יותר מדי זמן לחשוב על זה. ראיתי דברים שאהבתי, אבל יש דברים שצריך לשפר. זה היה הפסד קשה עבורנו. מסי יודע מתי הוא כשיר לשחק ומתי לא, הוא אמר שהוא יכול לשחק ועשה את המקסימום".
4 צפייה בגלריה
לאו מסי אחרי ההרחקה
לאו מסי אחרי ההרחקה
לא רצה לדבר על השיפוט. קומאן עם מסי אחרי ההרחקה
(צילום: רויטרס)
"אני לא חושב שזה צעד אחורה מבחינתנו... זכייה בגביע הייתה כמובן עדיפה, אבל במשחקים הבאים אנחנו נראה שאנחנו במסלול הנכון. אנחנו זקוקים לזמן. עבור הרבה שחקנים הגמר הזה היה כדי לצבור ניסיון".
ואי אפשר בלי מילה על השיפוט: "עדיף שאני לא אדבר על השופטים".